مديرعامل سازمان ملی زمين و مسکن:

دولت طرح ساخت مسکن اجتماعی را عملياتی می‌کند

مديرعامل سازمان ملی زمين و مسکن گفت: دولت طرح ساخت مسکن اجتماعی را عملياتی می‌کند و بخشی از منابع مالی آن قرار است با همکاری نهادهای عمومی و حمايتی همچون تامين اجتماعی، کميته امداد و سازمان بهزيستی تامين شود.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، سيدمحمد پژمان در گفتگوي تلفني با خبرنگار واحد مرکزي خبر افزود : مطالعه طرح مسکن اجتماعي براي اقشار زيرپوشش کميته امام خميني(ره) و بهزيستي در برخي مناطق شهري به اتمام رسيده و وارد مرحله اجرا شده است.

وي با بيان اينکه ساخت مسکن اجتماعي با اولويت اقشار کم درآمد بعد از شهريور آغاز مي‌شود، افزود: با همکاري نهادهاي حمايتي و اجتماعي و خيران مسکن‌ساز تلاش مي کنيم تفاهمنامه هايي  امضا کنيم.

مديرعامل سازمان ملي زمين و مسکن تاکيد کرد: با واگذاري زمين بحث احداث بنا با همکاري همين نهادها و دستگاه‌هاي مرتبط اجرايي و عملياتي شود.

پژمان با اشاره به اينکه در اين طرح براي اقشار کم درآمد 30هزار واحد مسکن مي سازيم ، ادامه داد: مخاطبان مسکن اجتماعي گروه‌هاي کم درآمد جامعه هستند و چون احتمال اينکه برخي از افراد بخواهند مسکن در اختيار خود را به فروش برسانند ، قرار است اين واحدهاي مسکوني به افراد واگذار نشود 

تا از فروش اين واحدها جلوگيري کنيم. وي گفت: دولت قصد دارد در طرح مسکن اجتماعي که براي حمايت از اقشار کم‌درآمد جامعه است، از افرادي که در اين واحدها سکونت مي‌کنند اجاره‌بها دريافت کند و البته ميزان اجاره‌بهاي دريافتي رقمي منطقي، معقول و متناسب با درآمد افراد تعيين مي شود.

معاون وزير راه وشهرسازي گفت: در طرح مسکن اجتماعي متوسط واحد مسکوني 50 متر درنظرگرفته شده است و براي خانوارهايي که فرزند دارند به 70 متر مي رسد.

آقاي پژمان مسکن اجتماعي را جزئي از طرح جامع مسکن دانست و گفت : طرح مسکن اجتماعي همچنان در مرحله کارشناسي است تا بدون کمترين اشکالي اجرا شود و جزئيات ان هنوز قطعي نشده است.
 
معاون وزير راه و شهرسازي تأکيد کرد در مسکن اجتماعي واحدها متناسب با ميزان درآمد خانوار قيمت‌‌گذاري مي‌شود و هر خانوار با پرداخت حداکثر 30درصد درآمد خود به صورت اجاره‌اي امکان سکونت در آن واحد را پيدا مي‌کند. 

وي همچنين از ارائه لايحه به مجلس براي اختصاص رديف بودجه به طرح مسکن اجتماعي خبر داد و گفت: براي تأمين اعتبار مسکن اجتماعي، لايحه دريافت رديف بودجه مستقل در بودجه سال 94 پيشنهاد مي شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: مسکن ، راه ، شهرسازی ، ساخت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار