تاریخچه حضور هندبال در بازیهای آسیایی؛

آخرین اردو تیم ملی قبل از اعزام به اینچئون

تیم ملی هندبال کشورمان در چهار دوره حضور مسابقات المپیک آسیایی یک نقره و یک برنز کسب کرده است.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ تیم ملی هندبال آقایان پنجمین حضور خود را در مسابقات المپیک آسیایی تجربه خواهد کرد.
 
المپیک آسیایی امسال در شهر اینچئون کره جنوبی برگزار خواهد شد و تیم ملی هندبال کشورمان این روز‌ها نهمین اردوی خود را در محل فدراسیون هندبال می‌گذراند.
 
پیش از این هندبالیست‌های کشورمان برای آمادگی اینچئون در اردو‌های ملی پوشان از 16 شهریور آغازشده است و تا 23 همین ماه ادامه دارد.
 
هندبالیست‌ها روز چهارشنبه 26 شهریور ماه راهی مسابقات المپیک آسیایی اینچئون می‌شوند. تیم ملی کشورمان در این مسابقات با تیم‌های کویت و هنگ کنگ  هم گروه است و اولین دیدار کشورمان روز‌31 شهریور ماه برگزار خواهد شد.
 
هندبال در انتظار طلای المپیک آسیایی اینچئون
 
تیم‌ ملی کشورمان از سال 1986 تا به حال 4 دوره شرکت کرده که یک مدال نقره و یک برنز در کارنامه هندبالیست‌ها است.
رشته هندبال از سال 1982 وارد مسابقات المپیک آسیایی شد اما در سال ورود این رشته به این مسابقات تیم ملی کشورمان حضور نداشته است.

درسال 1986 که مسابقات به میزبانی کره جنوبی بود، هندبالیست‌ها با یک پیروزی و چهار شکست پنجم شدند دراین سال خسرو نصیری سرپرست حال حاضر فدراسیون هندبال سرمربی تیم ملی بود.
 
بعد از آن در سال‌های 90 و 94 تیم هندبال به  مسابقات اسیایی اعزام نشد اما در سال 1998 تیم ملی ایران در مرحله گروهی با قطر و چین و کره همگروه بود.
 
گفتنی است تیم هندبال با 2 پیروزی و یک  شکست راهی نیمه نهایی شد اما در مرحله بعد 32 بر 26 مغلوب کویت شدند واز راه‌یابی به فینال باز ماندند در دیدار رده بندی نیز در برابر ژاپن شکست خوردند و به مقام چهارمی دست پیدا  کردند.
 
در سال 2002 هندبال در مسابقات شرکت نکرد، در سال 2006 مسابقات که  در دوحه قطر برگزار می‌شد شاگردان یوری در مرحله گروهی تیم ملی کشورمان با کویت و چین و هنگ کنگ دیدار کرد و یک باخت مقابل کویت و دو پیروزی به مرحله‌ی بعد رفت، اما در دوره بعد نیز در مقابل عربستان و سوریه و یک شکست مقابل قطر به نیم نهایی رفت اما مجددا مقابل کویت شکست خورد و از راه‌یابی به فینال باز ماند، اماه دردیدار رده بندی درمصاف با کره جنوبی به پیروزی دست یافتند و مدال برنز مسابقات را از آن خود کردند.
 
در سال 2010 در مسابقات آسیایی گوانگژو  هندبال کشورمان با مربیگری ماچک با شکست دادن هنگ کنگ کویت و بحرین به مرحله نیمه ‌نهایی رفتند و دراین دور یا اختلاف نزدیک 30 بر 29 در مقابل ژاپن پیروز شدند. تا برای اولین بار در تاریخ این مسابقات راهی فینال شدند. اما در بازیهای نهایی در برابر کره جنوبی مغلوب شدند و به مدال نقره مسابقات دست یافتند.
 
لازم به ذکر است با روند رو  به رشدی که هندبال از ابتدا تا کنون داشته از اولین مقام که کسب مقام پنجمی سال 1986 بود تا مسابقات 2010 که حاصل هندبالیست نقره بود پیشرفت قابل قبولی در هندبال رخ داده است.
 
حال باید دید درمسابقات پیش رو شاگردان بورت‌ ماچک می‌توانند طا را نیز برای هندبال به ارمغان بیاورند  یا خیر؟


انتهای پیام/  
 

برچسب ها: اینچئون ، تاریخچه ، هندبال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار