تعاون در هفته ای که گذشت

از معرفی طرح تحول بخش تعاون تا لزوم سقف بودجه 80 درصدی برای تعاون

تعاون ایرانی هفته خود را با تقدیر از تعاونگران برتر آغار کرد و در هفته ای که گذشت وزارت تعاون میزبان تعاونگران برتر بود .

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران تعاون ایرانی هفته خود را با تقدیر از تعاونگران برتر آغازکرد .در هفته ای که گذشت وزارت تعاون میزبان از تعاونگران برتر بود . 

*در نهمین جشنواره تعاونی های برتر 24 تعاونی ملی سال 1393 معرفی شدند

همزمان با روز تعاون در نهمین جشنواره تعاونی های برتر از 24 تعاونی برتر ملی 93 با حضور دکتر علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تقدیر شدند .

شرکت تعاونی تکثیر و پرورش ماهیان خاویاری قره برون مازندران با گرایش کشاورزی، شرکت تعاونی فاران شیمی همدان با گرایش صنعتی، شرکت تعاونی میکرونیزه غرب همدان با گرایش معدنی،  تعاونی تأمین نیاز تولیدکنندگان خوراک دام و طیور فارس با گرایش تأمین نیاز تولیدکنندگان، شرکت تعاونی فرش دستباف سپهر نقش هرمزگان با گرایش فرش دستباف و  شرکت تعاونی خدمات درمانی اهواز- فتح بیمارستان مهر از استان خوزستان با گرایش خدماتی از جمله تعاونی های برتر بودند.

*مدیر عامل بانک توسعه تعاون از حمایت مالی بیش از گذشته از تعاونیهاخبر داد 

محمد علی سهمانی مدیرعامل بانک توسعه تعاون مهمترین نقش سیستم بانکی در شرایط امروز و در رابطه با اقتصاد مقاومتی را حمایت مالی تعاونیها و اشتغالزایی توسط آنها دانست .  

وی در همایش علمی و تخصصی تعاون ، بهره وری و اقتصاد مقاومتی ، حمایت ازهر فعالیتی درقالب تعاونی را دارای توجیه  فنی و مالی دانست .  
 
*اتاق تعاون ساوه اتاق برتر کشور شد 

در این هفته در جلسه معاونت مدیرکل ورییس اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی ساوه با دبیر اتاق تعاون این شهرستان اتاق تعاون ساوه جزو هشت اتاق تعاون برتر کشوری اعلام شد.

*معاونت تعاون وزارت تعاون آمار شرکتهای تعاونی را منتشر کرد 

بر اساس آمار موجود در سامانه آماری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بیش از 103 هزار شرکت تعاونی و 673 اتحادیه تعاونی در کشور فعالیت دارند.
 
با این میزان تعاونی تعداد اعضا این تعاونی ها بیش از 43 میلیون نفر از است که 11 میلیون نفر در تعاونی های متعارف عضویت دارند و حدود 32 میلیون نفر آن ها مربوط به تعاونی های سهام عدالت می شوند. تعاونی های موجود برای بیش از یک میلیون و ششصد و چهل هزار نفر ایجاد اشتغال نموده اند.   
 
*همزمان با هفته تعاون طرح تحول بخش تعاون معرفی شد 

برنامه‌های راهبردی توسعه بخش تعاون شامل هفت برنامه اساسی در قالب "طرح تحول بخش تعاون" است که توجه به هر بخش آن می‌تواند مسیر تحقق 25 درصدی سهم تعاون از اقتصاد ملی باشد.

 ترویج فرهنگ تعاون ، توسعه مدیریت و توانمند سازی منابع انسانی بخش تعاون  ،تقویت تعاملات شبکه ای  ( ایجاد ارزش افزوده در تعاملات بین تعاونی ها) ،   تعمیم نظارت بر تعاونی ها ، تقویت همکاریهای بین بخشی ،  تأمین مشوق ها و منابع مالی  ، توسعه بازار و برند تعاونی ها این هفت برنامه است .  
 
*تقویت تعاونی‌های فعال هدف اصلی وزارت تعاون 

حمید کلانتری معاون تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران  با اشاره به تصمیم وزارت تعاون در خصوص بازسازی تعاونی‌ها در کشور یکی از اهداف مهم تعاون را در آستانه قرارگیری در برنامه ششم توسعه ،  بازسازی و توسعه تعاونی‌های فعال موجود در کشور عنوان است. 

کلانتری با بیان اینکه دولت باید به رفع نقدینگی تعاونی ها در بودجه توجه کند ادامه داد: دولت باید در بودجه سال 94 سقف معینی از بودجه برای تعاونی ها را تعریف کند.   
 
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: سقف بودجه تعریف شده برای تعاونی‌ها باید تا 80 درصد تامین شود که گاهی دیده می‌شود بودجه برای تعاونی‌ها تصویب اما در زمان تخصیص به درستی در اختیار تعاونی‌ها قرار نمی‌گیرد.

انتهای پیام/
 
برچسب ها: تعاون ، اقتصادی ، تحول
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار