در گفتگو با باشگاه خبرنگاران اعلام شد

آماده باش احزاب سیاسی دو استان / تعیین و تکلیف 2 صندلی خالی بهارستان تا 15 روز دیگر

سخنگوی وزارت کشور از به نتیجه رسیدن جلسات شورای نگهبان و وزارت کشور درباره انتخابات میان دوره‌ای مجلس در دو استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، مدتی است که برگزاری انتخابات میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه "میبد و تفت" به دغدغه جدی مردم این دو شهرستان تبدیل شده، چرا که مردم این دو شهرستان به دلیل درگذشت نماینده قبلی فاقد نماینده در مجلس هستند و این درحالی است که تنها یک حدود 500 روز تا پایان عمر مجلس نهم مانده است، و تنها این مردم تفت و میبد نیستند که با این معضل مواجه‌اند، بلکه اهالی شهرستان "نهاوند" با جمعیتی نزدیک به ۱۸۵ هزار نفر هم در حال حاضر نماینده ای در مجلس شورای اسلامی ندارند چرا که نماینده این شهر هم برای کسب کرسی سفارت ایران در روسیه از سمت نمایندگی خود استعفاء داده است.

در اصل نوزدهم و بیستم قانون اساسی حقوق مساوی همه مردم ایران مورد تاکید قرار گرفته و اعلام می‌دارد: ‎‎‎‎‎همه‏ افراد ملت‏ اعم‏ از زن‏ و مرد یکسان‏ در حمایت‏ قانون‏ قرار دارند و از همه‏ حقوق‏ انسانی‏، سیاسی‏، اقتصادی‏، اجتماعی‏ و فرهنگی‏ با رعایت‏ موازین‏ اسلام‏ برخوردارند.

بر اساس این گزارش؛ مشکلی که وجود دارد، این است که ماده ۴ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی این گونه حکم کرده که انتخابات میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی در حوزه‌های فاقد نماینده باید همزمان با یکی از انتخاباتهای کشوری انجام شود؛ امری که تا پیش از تصویب قانون تجمیع انتخاباتهای خبرگان و مجلس شورای اسلامی و شوراها و ریاست جمهوری منطقی به نظر می رسید چرا که تقریبا هر سال یک انتخابات در کشور برگزار می شد. اما با تجمیع؛ فاصله زمانی برگزاری هر انتخاباتی در ایران به بیش از دو سال رسیده است.

به همین منظور موضوع را از سخنگوی وزارت کشور جویا شدیم، "حسینعلی امیری" در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، در پاسخ به اینکه مردم این سه شهر منتظر ابلاغیه وزارت کشور برای برگزاری انتخابات هستند، آیا وزارت کشور ابلاغیه‌ای به این شهرها فرستاده است؟ گفت: برگزاری انتخابات مستلزم کارهای کارشناسی و هماهنگی با شورای نگهبان است.

وی افزود: هم اکنون کار در مرحله رسیدگی کارشناسی میان وزارت کشور و شورای نگهبان است و بزودی نتیجه کار تا 2 هفته آینده حاصل و به سه شهر ابلاغ می‌شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار