دانشنامه/

وزیر اطلاعات دولت یازدهم کیست؟

سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات دولت یازدهم فرزند سیدرضا علوی در اردیبهشت ۱۳۳۳در تراکمه (لامرد فعلی) به دنیا آمد و از دو سالگی به همراه پدر در نجف اقامت داشت.

به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات دولت یازدهم فرزند سیدرضا علوی در اردیبهشت ۱۳۳۳در تراکمه (لامرد فعلی) به دنیا آمد و از دو سالگی به همراه پدر در نجف اقامت داشت.

 اقامت در نجف و تحصیل تا مقطع اول متوسطه و سپس ملبس شدن به لباس روحانیت در سال ۴۹ و بازگشت به ایران تا انقلاب شکوهمند اسلامی خلاصه‌ای زندگی قبل از انقلاب وی است.

 با به شهادت رسیدن شهید نصیری در انفجار دفتر حزب جمهوری در تیر ماه ۶۰ سید محمود علوی به عنوان نماینده مردم لارستان در انتخابات میان دوره‌ای مجلس گام در راه سیاست ورزی به سبک خود نهاد.

علوی عضو فعلی مجلس خبرگان رهبری و نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی در دوره‌های اول، دوم، چهارم و پنجم است.



 وی همچنین در سالهای ۶۸ تا ۷۰ معاونت نظارت و بازرسی و معاونت روابط عمومی و تبلیغات سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح را به‌ عهده گرفته بود و در سال‌های ۷۹ تا ۸۸ نیز رئیس سازمان عقیدتی، سیاسی ارتش بود.

علوی در زمان تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری ‌یکی از اعضای ارشد ستاد انتخابات حسن روحانی بود و به‌ عنوان نماینده حسن روحانی در ایام انتخابات به دیدار مراجع و علمای قم رفت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۸ ۱۴ مهر ۱۳۹۶
در دوره وزارت ایشان ارامش خوبی برقراربود وکمتر به هرکسی گیر دادند
Iran (Islamic Republic of)
پایدار
۲۳:۵۷ ۱۷ مرداد ۱۳۹۶
در دوره وزارت ایشان ارامش خوبی برقراربود وکمتر به هرکسی گیر دادند
آخرین اخبار