معاون بهداشت وزارت بهداشت خبرداد

اجرای برنامه پزشک خانواده در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر نیز از سال آینده

سیاری گفت: اجرای برنامه پزشک خانواده در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر نیز از سال آینده آغاز می‌شود و اولویت اجرا در این خصوص با استان‌های مازندران و فارس است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران،  علی اکبر سیاری معاون بهداشت وزارت بهداشت امروز ۵ شهریور در همایش سراسری معاونان بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور و مدیران کل بیمه سلامت ایرانیان استان‌ها، گفت: امکانات فراهم شده برای ایجاد تحول در نظام بهداشتی کشور توسط دولت بی‌سابقه است. دولت در شرایط تورم و رکود اقتصادی با حمایت همه 
جانبه از نظام سلامت شرایط را برای ایجاد یک تحول اساسی در نظام بهداشتی کشور فراهم کرده است، بنابراین بر ماست که از این شرایط به بهترین شکل ممکن بهره گیری کنیم. 

وی ادامه داد: در این راستا تمرکز زدایی، توانمندسازی کار‌شناسان و مدیران بهداشتی، برنامه ریزی و تامین منابع مبتنی بر نتایج، تقویت نظام اطلاعاتی، توجه بیشتر به برنامه‌های پایش و ارزشیابی، توجه به مدیریت کیفیت و ادغام برخی از برنامه‌های مداخلاتی همچون برنامه‌های کاهش چاقی، فشار خون و دیابت ضروری است. 

سیاری تحول در ساختار نظام بهداشتی و منابع را یکی از محوری‌ترین برنامه های تحول در حوزه بهداشت اعلام و عنوان کرد: در این راستا اختیارات مراکز بهداشتی استان و شهرستان افزایش یافته و درحوزه امور اداری و مالی نیز تغییراتی ایجاد شده و این روند ادامه می‌یابد. 

معاون بهداشت اجرای برنامه پزشک خانواده را مورد تاکید قرار داد و بیان داشت: تقویت و تکمیل برنامه پزشک خانواده در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر و تقویت سیستم شبکه برای اجرای برنامه پزشک خانواده در شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر تا پایان سال، جزو برنامه‌های اصلی طرح تحول در حوزه بهداشت است. 

سیاری تصریح کرد: اجرای برنامه پزشک خانواده در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر نیز از سال آینده آغاز می‌شود و اولویت اجرا در این خصوص با استان‌های مازندران و فارس است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار