مدیرعامل سازمان انرژی‌های نو ایران:

روند عرضه انرژی ارزان قیمت باید متوقف شود

آرمودلی با اشاره به برخی موانع توسعه انرژی‌های نو در کشور گفت: اکنون به مرحله‌ای رسیده‌ایم که باید روند عرضه انرژی ارزان قیمت را متوقف کنیم.

به‌ گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، آرمودلی، مدیرعامل سازمان انرژی‌های نو ایران در دهمین همایش بین‌المللی انرژی با اشاره به برخی موانع توسعه انرژی‌های نو در کشور، گفت: اکنون به مرحله ای رسیده ایم که باید روند عرضه انرژی ارزان قیمت را متوقف کنیم.

وی درباره علت عقب ماندگی کشور در انرژی های تجدید پذیر گفت: مشکل اصلی در مسیر توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر نبود صرفه اقتصادی برای مشارکت در این طرح‌ها است.

مدیرعامل سانا ادامه داد: عمده مشکل در اقتصاد انرژی قیمت آن است که برگشت سرمایه بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در این بخش را غیرمنطقی جلوه می دهد.

وی با بیان اینکه 12 درصد مصرف برق کشور مربوط به کشاورزی است، افزود: این مقدار تقریبا به‌ صورت مجانی در اختیار این بخش قرار می‌گیرد.

آرمودلی با بیان اینکه حضور دولت در تولید انرژی‌های تجدیدپذیر توجیه ندارد، ادامه داد: تاکنون دولت زیرساخت‌های لازم برای توسعه این بخش را فراهم کرده است و باید با تدوین برنامه‌های لازم زمینه‌ای فراهم شود که بخش خصوصی توجیه اقتصادی لازم برای حضور در آن را داشته باشد.

وی با اشاره به تلاش مجلس شورای اسلامی برای فراهم شدن بستر توسعه انرژی‌های نو، افزود: پرداخت مابه‌التقاوت تولید انرژی بر اساس صرفه‌جویی در مصرف سوخت گاز و قیمت‌گذاری جدید این بخش حرکت مناسبی بوده است اما منبع تامین اعتبار برای پرداخت این تفاوت‌ها نیز باید مشخص شود و در این بخش نقش وزارت نفت می‌تواند بسیار تعیین‌کننده باشد.

آرمودلی از برنامه سانا برای تبدیل نیروگاه‌های خورشیدی کوچک به نیروگاه‌های بزرگ خبر داد و گفت: هم‌اکنون پیک مصرف کشور از شب به روز منتقل شده و نیروگاه‌های خورشیدی بزرگ بهترین گزینه برای جبران و تامین برق مورد نیاز هستند و این برنامه در آینده نزدیک می‌تواند راهگشا باشد.

دهمین همایش بین‌المللی انرژی که روز گذشته در محل پژوهشگاه نیرو گشایش یافت، امروز به کار خود پایان می‌دهد.

انتهای پیام/


برچسب ها: انرژی ، ارزان ، برق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار