مشعل: نتانیاهو همانند هیتلر است

رئیس دفتر سیاسی حماس گفت: نتانیاهو همانند هیتلر است و اوباما باید هولوکاست را در غزه متوقف کند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی یاهو نیوز، خالد مشعل خطاب به اوباما گفت:شما رهبر کشور آمریکا هستید. من از شما می خواهم از اسرائیل بخواهید تجاوز به غزه را متوقف کند و محاصره را بردارد و گذرگاههای مرزی را باز کند تا غزه بازسازی شود. این خواست های ماست.

وی افزود:چه تفاوتی بین آنچه که  نتانیاهو، وزیر جنگ و رئیس ستاد مشترک ارتش وی انجام می دهند با آنچه که هیتلر و نازی ها در سال 1934انجام دادند، هست. اینها همانند آنها صدها هزار نفر از غیرنظامیان،کودکان و زنان را کشتند. آنها مساجد،بیمارستانها و مدارس سازمان ملل را نابود کردند. این یک هولوکاست واقعی است. 

مشعل گفت:حماس آماده آتش بس است و می خواهد حملات موشکی خود را متوقف کند. اوباما مسئولیتی اخلاقی دارد که با فشار بر اسرائیلی ها درگیری غزه را متوقف کند.این فرصتی برای من است که این پیام را به مردم آمریکا و رئیس جمهور اوباما و کنگره این کشور بفرستم که آمریکا باید به این روش رفتار کند. 

وی در ادامه افزود:من یک رهبر سیاسی هستم و در امور نظامی دخالت نمی کنم.آنچه که مردم فلسطین برای مقابله با اشغالگری انجام می دهند بیان کننده این است که من در امور نظامی دخالت نمی کنم. 

مشعل در ادامه گفتم: در گذشته حماس موشک ها و تسلیحات خود را از منبع دیگری تامین می کرد.حالا انتقال این موشک ها مشکل شده است و ما خود بیشتر آنها  و نه همه آنها را در غزه تولید می کنیم.ما در تولید سلاح خودکفا شده ایم.

وی در پاسخ به سوالی درباره شمار موشک های حماس گفت:من نمی دانم.من رئیس دفتر سیاسی هستیم و خط مشی ها را تعیین و دستور آنها را صادر می کنم و وارد جزئیات مسائل نظامی نمی شوم.

مشعل گفت: از نظر ما سربازان و شهرک نشیان در کرانه باختری متجاوز هستند و به طور غیرقانونی در این سرزمین های غصب شده زندگی می کنند و مقاومت در برابر آنها حق فلسطینی ها است.

رئیس دفتر سیاسی حماس در ادامه درباره سرنوشت محمد ضیف از فرماندهان نظامی حماس گفت: حال او خوب است و در امنیت کامل به سر می برد.

وی در ادامه با انتقاد از اظهارات اخیر هیلاری کلینتون وزیر خارجه آمریکا درباره حماس گفت:چه کسی می خواهد ششصد هزار شهرک نشین را در کرانه باختری رود اردن ساکن کند؟آنها زمین را غصب می کنند و غیرنظامیان فلسطینی را می کشند و زمانی که جان کری وزیر خارجه آمریکا تلاش می کند میانجیگری کند اسرائیلی ها به وی حمله می‌کنند.این موضوع عجیبی است که هیلاری کلینتون در حالی که حقایق را می داند این سخنان را بر زبان می آورد.آنچه که وی نیاز دارد این است که منصف باشد زیرا تزویر اسرائیل به ضرر منافع آمریکا است.

وی گفت:شکی نیست که حماس در این مبارزه ابتکار عمل را در دست دارد.بنابراین مسئولیت بر عهده حماس و تصمیماتی است که گرفته می‌شود. هیچ راه حلی برای موضوع فلسطین وجود ندارد به جز جهاد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۰ ۰۴ شهريور ۱۳۹۳
هیتلر در مقایسه با سران رژیم صهیونیستی به مراتب شریف تر از آنان بود . بخش اعظم جنایت بر علیه یهودی ها که به رژیم نازی نسبت داده می شود ، کار همین صهیونیست های پلید بود .
هولوکاست یک دروغ بزرگ تاریخی برای فریب مردم جهان است .
مرگ بر صهیونیزم .
آخرین اخبار