خاتمی هم به جمع مخالفان تشکیلات نوظهور ندای ایرانیان پیوست + تصویر

آیا تشکیلات ندا برای عبور از سید محمد خاتمی شکل گرفته است؟

به گزارش خبرنگار وبگردی باشگاه خبرنگاران، تلاش طیفی از اصلاح‌طلبان جوان برای ایجاد تشکلی جدید و دفاع از «نو اصلاح‌طلبی» با واکنش منفی خاتمی و اعضای حزب منحله مشارکت مواجه شده است.

احمد پورنجاتی از اعضای مرکزی حزب منحله مشارکت که هنوز چشم امید به فعال شدن دوباره اش دارد و از بابت این رویش جدید  که با شعار نوید دوباره اصلاحات مطرح شده، دلخوری اش را پنهان نمی کند، در مطلبی در فیس بوکش به نقل از خاتمی نوشته است :

"خاتمی در واکنش به ایجاد تشکل ندا و تصریح آنان بر نواصلاح‌طلبی گفته است: حضور تشکل‌های مختلف در ذات اصلاح طلبی است و گروه‌های مختلف می‌توانند فعال باشند، البته اولویت من فعال شدن تشکل‌های موجودی بود که بعضی از آنها محدود شده‌اند.وی ادامه می‌دهد: یادآور شده بودم، این طور تلقی نشود که اصلاح طلبی بد بوده است و حالا قرار است اصلاح طلبی خوب ایجاد شود، اما متاسفانه این شائبه ایجاد شده که باید اصلاح‌کنند و ان‌شاءالله دارند اصلاح می‌کنند. "




از سوی دیگر صادق خرازی نیز در گفتگو با روزنامه اعتماد  در جواب این واکنش ها می گوید : ” عده ای سعی می کنند باورهای قاطبه اصلاح طلبان را پشت شعارها و فرضیه های تند و غلط با سواستفاده از اصول پنهان کنند. واقع گرایی جزو اصول و مبانی اصلاح طلبی است. نمی شود از تعامل و همکاری دم زد اما در عمل جز به حذف اندیشه رقیب و منزوی کردن دیگر عقاید رضایت نداد"

وی در ادامه این گفتگو می افزاید : "برخی این چند روز بر تشکل نوبنیاد ندا که فرزند خود اصلاحات است تاختند . بدون آنکه بخوانند و بدانند تیغ بر چهره های جوان آن کشیدند . آنچنان صحبت کردند که گویی سند مالکیت اصلاحات به نام آنهاست. جوانان با انگیزه را از خودتان نرانید . اینها بازوان اصلاحات بوده و هستند. اگر نقدی بر سخنی هست آن را با صدای بلند و با منطق و استدلال پاسخ دهید.

خرازی در بخش دیگری از این مصاحبه می گوید :"با فتوای سیاسی رهبری در حق الناس خواندن رای مردم پارادایم جدیدی وارد عرصه سیاسی شده است. ما باید ببینیم در شرایط موجود چه می توانیم بکنیم. ما به دنبال این هستیم که با مجموعه حاکمیت تنش زدایی کنیم و موقعیت ممتاز اصلاح طلبی را بازتعریف کنیم و در چارچوب قانون ایفای نقش کنیم."


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار