تبریز/

نرخ مثبت رشد کشاورزی نشان از رشد کشاورزی بالای آن در کشور دارد

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: برغم اینکه براساس اعلام مرکز آمار ایران نرخ رشد اقتصادی در سال 1392 منفی 2.2 درصد بوده ولی بخش کشاورزی از نرخ مثبت 1.2 درصد برخوردار بود.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، کریم مهری در حاشیه سومین جشنواره عدس در روستای زلزله زده لجین ورزقان با بیان اینکه نرخ مثبت رشد کشاورزی نشان از پتانسیل بالای آن در کشور دارد افزود: بخش کشاورزی در کشور ما در جایگاه ویژه ای قرار دارد و از سه بخش کشاورزی، صنعت و خدمات در شش ماهه دوم سال گذشته تنها گروه کشاورزی با رشد مثبت مواجه بود چراکه نرخ رشد اقتصادی گروه کشاورزی در 6 ماه نخست 92، منفی 1.2 اعلام شده بود. وی با بیان اینکه هر روستا یک مجموعه تولیدی شناخته می شود که بی نام و نشان در خودکفایی اقتصاد کشاورزی تلاش ویژه دارند افزود: جشنواره های تولیدی همچون جشنواره عدس به منظور تقدیر از زحمات کشاورزان و تولیدکنندگان در این مجموعه های تولیدی برگزار می شوند.

مهری با اشاره به اینکه تلاش برای معرفی ارقام پرمحصول درخت صنوبر و نیز توسعه جنگل کاری و صنوبرکاری اقدامات عملی ویژه انجام گیرد افزود: با توجه به وجود اراضی مستعد و مناسب صنوبر کاری در منطقه بایستی تلاش کنیم با همکاری و مشارکت کشاورزان عزیز به سطح صنوبر کاری های استان اضافه شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با اشاره به حمایت این سازمان از سرمایه گذاران در بخش بسته بندی و فرآوری عدس در ورزقان افزود: هر سرمایه گذاری که بخواهد صنعت بسته بندی عدس و حبوبات را عملی نماید بشرط اینکه اینکار را در ورزقان صورت دهد حمایت می کنیم.

وی ضمن تقدیر ازنمایندگان مجلس به جهت تامین اعتبارات آبیاری تحت فشار افزود: از آنان می خواهیم در زمینه تخصیص کارت سوخت به صاحبان تراکتور وماشین آلات کشاورزی نیز این سازمان را یاری رسانند .
 
انتهای پیام/ب

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.