درخشان: قراردادها شفاف شود، لازم نیست به بازیکن زیرمیزی دهیم

پیشکسوت فوتبال کشورمان گفت: اگر قراردادهای شفاف با بازیکنان ببندند، لازم نیست که به بازیکن زیرمیزی دهند.

حمید درخشان در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: پول بیت‌المال نباید بی‌حساب در ورزش خرج شود که اصلا کار درستی نیست و مسئولیت با کسانی است که دستشان برای خرج کردن بیت‌المال باز است، آنها باید بهینه هزینه کنند و تصمیمات درستی بگیرند تا اجحافی در حق کسی نشود.

**مشکل ورزش ایران دولتی بودن آن است

پیشکسوت فوتبال کشورمان افزود: باید هزینه‌ها را تخصصی کرد که در مجموع نتیجه بهتری بگیریم و با حداقل هزینه نتیجه بهتری را بدست آوریم، مهمترین اشکال ورزش ما این است که ورزش ایران دولتی است و باید خصوصی شود، اگر خصوصی‌سازی در ورزش شود، پول شخصی وارد می شود و برای این پول برنامه‌ریزی خاص و نتیجه بهتری می‌گیرند آن وقت است که پول بیت‌المال اسراف نمی‌شود.

**مدیربرنامه‌ها نباید بدون مدرک وارد فوتبال شوند

وی بیان کرد: همه جای دنیا مدیربرنامه وجود دارد و این یک شغل محسوب می‌شود، در واقع یک بازیکن وقتی مدیر برنامه دارد حق طبیعی وی است که با توافق بازیکن درصدی از مبلع قرارداد را به عنوان حق‌الزحمه دریافت کند، در این موضوع هیچ ابهامی نیست اما یک عده از افراد بدون مدرک وارد این جریان شده‌‌اند و بازیکنان فوتبال را جا به جا می‌کنند، باید جلوی این افراد گرفته شود که این کار مدیران باشگاه‌ها است.

پیشکسوت فوتبال کشورمان اذعان داشت: باشگاه‌ها باید آدم‌های تخصصی و کارشناسی داشته باشند که به مدیرعاملان مشورت بدهند و بگویند که قیمت فلان بازیکن x  تومان است و یا بگویند که برای این پست بازیکن بهتری می‌توانید جذب کنید. برای خرید بازیکن باید کارشناسی شود، بازیکنان درجه 1 و 2 و 3 قیمت‌های متفاوتی دارند. باید با قیمت خوب بازیکن باکیفیتی را بخریم که متأسفانه خریدهای باشگاه‌ها همیشه هزینه زیادی دارد و به این صورت انجام نمی‌شود.

**باشگاه‌ها با چشم و هم‌چشمی بیت‌المال را هدر می‌دهند

وی تأکید کرد: باشگاه‌ها چشم و هم‌چشمی زیادی انجام می‌دهد، مثلا بازیکنی با باشگاهی x تومان به توافق رسیده است، باشگاه دیگر قیمت را بالاتر می‌برد و با همان بازیکن قرارداد امضا می‌کند و هیچ کار کارشناسی انجام نمی‌دهند که آیا این بازیکنی که می‌خرید به سود باشگاه است یا نه، همین چشم و هم‌چشمی‌ها پول بیت‌المال را به هدر می‌دهد.

درخشان در پایان خاطرنشان کرد: بعضی از بازیکنان قیمت بالایی دارند و بعضی‌ها نه، جوابگوی قراردادهایشان خودشان هستند. اما اگر قراردادها را درست و صحیح و شفاف با بازیکنان ببندند لازم نیست که به هیچ بازیکنی زیرمیزی دهند، این غیرممکن است که بازیکنی فصل قبل 2.5 میلیارد تومان بگیرد و امسال یک میلیارد! حتما داخل قرارداد اتفاقی افتاده است.

انتهای پیام/
برچسب ها: قرارداد ، زیرمیزی ، بازیکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار