مروری بر مهمترین اخبار"سیاسی" شنبه

مهم ترین عناوین خبری گروه "سیاسی" که در روز شنبه منتشر شده است موضوعاتي چون: گفتند طرح تحول سلامت را آغاز نکن / برای کارهای تحقیقاتی هرچه پول بخواهند می‌دهیم ، از کنار کسانی که دولت را از مسیر خدمت‌رسانی منحرف کنند، به سادگی عبور نخواهیم کرد ، بزرگ‌ترین مسئله جهان اسلام اشغال فلسطین است/ظرفیت‌های خود را برای رویارویی با نظام سلطه به کار گیرید و... است

مهمترین عناوین خبری گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران به انتخاب سردبیر مجله شبانه به شرح زیر است:

گفتند طرح تحول سلامت را آغاز نکن / برای کارهای تحقیقاتی هرچه پول بخواهند می‌دهیم

https://cdn.yjc.ir/files/fa/news/1393/5/25/2513941_916.jpg

 رئیس جمهور در جمع محققان و دانشمندان پژوهشگاه رویان با اشاره به اینکه امروز دولت وارد دومین سال خود می شود از مشکلات و برنامه های دولت برای سال دوم سخن گفت.

استعفای مالکی به نفع حیدر العبادی پدیده بسیار خوب و مبارکی بود/ مخالفت ایران با هر تلاشی به قصد تجزیه افغانستان
 رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک گفت: هدف داعشی‌ها در تجزیه عراق بود اما با چنین اتحادی عملا پاسخی محکم و قاطع به تلاش‌های دشمنان از جمله داعشی‌ها داده شد.

درهای سفارت انگلیس بر همان پاشنه سابق خواهد چرخید؟ / تلاش برای بازگرداندن آب رفته!
تحمیل عهدنامه‌ها و قراردادهای ننگینی چون مفصل، رویتر، لاتاری، تالبوت، هرات، نفت شمال، دارسی، 1919، اشغال ایران در خلال جنگ‌های جهانی اول و دوم، ایفای نقش موثر در کودتای 28 مرداد 1332، تسلیح و تجهیز رژیم بعث عراق در جنگ 8 ساله، نقش آفرینی در فتنه‌های 78 و 88 و اعمال تحریم‌های اقتصادی به بهانه برنامه صلح آمیز هسته‌ای کشورمان و ... تنها بخش کوچکی از خیانت‌ها، خباثت‌ها و خسارت‌هایی است که از جانب دولت طماح انگلیس به ملت ایران وارد شده است.

از کنار کسانی که دولت را از مسیر خدمت‌رسانی منحرف کنند، به سادگی عبور نخواهیم کرد
معاون اول رییس جمهور گفت: دولت از کنار افرادی که تلاش می‌کنند دولت را از مسیر خدمت‌رسانی به مردم منحرف کنند به سادگی عبور نخواهد كرد و قطعاً با مردم درمیان خواهد گذاشت که چه کسانی بر سر راه خدمت رسانی به آنها مانع تراشی می‌كنند.

لایحه "خروج از رکود" را افرادی تهیه کرده‌اند که مسئولیت خاصی در دولت ندارند/ وزرا نقشی در آن نداشتند
 عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: لایحه خروج از رکود بدون نظر مجلس تهیه شده است آن هم توسط کسانی که مسئولیت خاصی در دولت ندارند، مهمتر از این مطلب، ظاهرا وزرا نقش تعیین‌کننده نداشتند.

عملکرد موفق آیت‌الله آملی لاریجانی در اصلاح نظام قضا/ مواضع روشن و صریح آیت‌الله در مسائل ملی و بین‌المللی
سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس تاکید بر نگاه فقیهانه آیت‌الله آملی لاریجانی دنسبت به مسائل قضایی، گفت: مواضع روشن و صریح آیت الله آملی لاریجانی در موضوعات مختلف ملی و بین‌المللی خصوصا موضوع فتنه از نکات مثبت عملکرد وی در دوره تصدی بر قوه قضائیه است.

تشکیل دولت ملی‌ عراق و هم‌پوشانی‌ جهانی
یک کارشناس سیاست خارجی با اشاره به اینکه در ارتباط با عراق، یک هم‌پوشانی با سیاست جهانی را شاهد هستیم، گفت: این هم‌پوشانی در ارتباط با سازمان ملل متحد و حداقل با قدرت‌های بزرگ مثلا روسیه و آمریکا را می‌توان دید.

بزرگ‌ترین مسئله جهان اسلام اشغال فلسطین است/ظرفیت‌های خود را برای رویارویی با نظام سلطه به کار گیرید

رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک روز پیروزی مقاومت اسلامی لبنان بر رژیم صهیونیستی در پیامی به مجمع سالانه انجمن‌های اسلامی جهان اسلام خواهان توجه بیشتر به مساله فلسطین شد.

برخورد مقتدرانه ریاست قوه قضائیه با مسائل فتنه/ "آیت‌الله آملی لاریجانی" در برخورد با پرونده‌های جنجالی تسلیم جوسازی‌ها نشد

 نمایندگان مجلس شورای اسلامی بعد از ابقای آیت‌الله آملی لاریجانی به ریاست قوه‌قضاییه برای مدت یک‌سال؛ درباره نقاط مثبت عملکرد وی طی سال‌های ریاست بر دستگاه قضا اظهار نظر کردند.

اوضاع عراق اخراج منافقین از این کشور را با مشکل همراه کرده است

کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در بیانیه‌ای اعلام کرد که تنش‌های عراق بر فرایند نقل‌وانتقال اعضای گروهک تروریستی منافقین از عراق تأثیر منفی گذاشته است.



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار