گاردین: آمریکا دولت جدید عراق را مجهز به سلاح می‌کند

روزنامه انگلیسی زبان گاردین در گزارشی از کمک تسلیحات آمریکا به دولت جدید عراق به ریاست حیدر العبادی خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛روزنامه گاردین روز چهارشنبه در گزارشی تحت عنوان "آمریکا دولت جدید عراق را برای مقابله با داعش مجهز به سلاح می‌کند" نوشت: دولت آمریکا به ریاست "باراک اوباما" در تلاش است به روند انتقال سلاح به دولت عراق را در مدت زمان پس از نخست وزیری "نوری المالکی" تسریع ببخشد.

این روزنامه با اشاره به اینکه سفیر عراق در آمریکا از واشنگتن خواسته است که تدابیر مهمی برای کمک به این کشور اتخاذ کند، به نقل از منابع آمریکایی نوشت: دولت جدید عراق محموله‌هایی شامل خمپاره، تیربار و تجهیزات جنگی از آمریکا دریافت خواهد کرد.

گاردین یادآور شد: یک مقام مسئول در وزارت امور خارجه آمریکا تاکید کرده که واشنگتن تدابیری که امکان تسریع بخشیدن انتقال سلاح به دولت جدید عراق به ریاست "حیدر العبادی" را داشته باشد، بررسی خواهد کرد.

همچنین این روزنامه انگلیسی به نقل از سفیر عراق در واشنگتن نوشت: مطلوب این است که آمریکا تدابیر مهمی را برای خطری که داعش متوجه عراق کرده و کاهش فاجعه‌های انسانی در این کشور اتخاذ کند.

سفیر عراق در واشنگتن ظرف هفته‌های اخیر با رایزنی با مقامات آمریکایی تلاش کرده که حملات پهپادهای این کشور به موضاع داعش در شمال عراق افزایش یابد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار