معرفی اعضای شورای هنری خانه کاریکاتور ایران

سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برای نخستین بار در 21 سال اخیر میزبان جامعه کاریکاتوریست‌ها و کارتونیست‌های ایران بود که در پایان این نشست اعضای شورای هنری خانه کاریکاتور ایران معرفی شدند.

به گزارش حوزه تجسمی باشگاه خبرنگاران  به نقل از رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، نشست صمیمانه جمعی از کاریکاتوریست‌های ایران با هدف بهبود، ارتقا و ترویج کاریکاتور شهری پایتخت و نگاه ویژه به تاثیرگذاری کاریکاتور و خانه کاریکاتور ایران با حضور کامبیز درمبخش، بهمن عبدی، بهرام عظیمی، سیدمسعود شجاعی طباطبایی، محمدرضا دوست‌محمدی، فیروزه مظفری، ابوالفضل محترمی، امین مویدی، کیارش زندی، هادی حیدری و علی درخشی به میزبانی امیر عبدالحسینی معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و حمید نیرومند مدیر تجسمی سازمان عصر روز سه‌شنبه برگزار شد.
 
در ابتدای این نشست نیرومند ضمن ارائه گزارشی از نشست‌هایی که به طور مستمر با هنرمندان تجسمی برگزار می‌شود، از برگزاری نشست ویژه عکاسان ایران در تاریخ 28 مرداد همزمان با روز جهانی عکاسی خبر داد. در ادامه درمبخش با بیان خاطراتی از حمایت شهرداری پاریس از کاریکاتوریست‌ها، خواستار حمایت شهرداری تهران از کاریکاتور و اختصاص مکانی برای هنرمندان این عرصه شد.
 
عظیمی هم پیشنهاد کرد در میان حجم عظیم خبرهای ناخوشایند، مردم را با کمک هنر کاریکاتور و برگزاری جشنواره‌های کاریکاتور با موضوع نشاط و شادی و شادابی، خوشحال کنیم. در این نشست، کاریکاتوریست‌ها و کارتونیست‌ها ضمن ارائه پیشنهادهای خود در جهت توجه بیشتر به این هنر، نظرها و انتقادهای خود را از خانه کاریکاتور ایران به مسعود شجاعی طباطبایی رئیس خانه کاریکاتور منتقل کردند.
 
در پایان پیشنهادهای حاضران برای تاسیس مرکزی فراتر از خانه کاریکاتور، تاسیس موزه کاریکاتور برای ارائه آثار و راه‌اندازی جشنواره‌هایی با موضوع شادی با استقبال عبدالحسینی مواجه و مقرر شد نشست دوم، برای پیگیری این پیشنهادها در آینده نزدیک برگزار شود.
 
برگزاری نشست هم‌اندیشی کاریکاتوریست‌های ایران بعد از نشست سال 1372 کیهان کاریکاتور بی‌سابقه بود. معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در این نشست امین مویدی، کیارش زندی، بهمن عبدی، بهرام عظیمی، علی جهانشاهی، محمد حسین نیرومند و محمدعلی بنی‌اسدی را به عنوان شورای هنری خانه کاریکاتور ایران به منظور ارائه مشاوره فکری به شجاعی طباطبایی منصوب کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.