حافظی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

85 درصد دکل‌های اپراتور تلفن همراه غیر استاندارد هستند

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران از غیر استاندارد بودن 85 درصد دکل های اپراتور تلفن همراه خبر داد.

رحمت اله حافظی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با اعلام این خبر افزود: حدود 85 درصد اپراتورهای تلفن همراه غیر مقاوم و غیر استاندارد هستند و تنها 15 درصد در چارچوب و ضوابط استاندارد نصب شده‌اند.


وی با اشاره به اینکه اگر فعالیت اپراتورهای تلفن همراه در چارچوب استانداردها صورت گیرد مطمئناً تهدیدی برای سلامت جامعه نخواهند بود، اظهار داشت: با این وجود انتظار نداریم با نصب ده‌ها هزار دکل در سطح شهر تهران زیبایی و منظر شهر از بین رود.


رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری بیان داشت: درحال حاضر چند اپراتور تلفن همراه درسطح شهر تهران وجود دارد که میلیارد‌ها تومان برای اخذ مجوز پرداخت می کنند که شاهد افزایش بی رویه آنها درسطح شهر هستیم.


حافظی با اشاره به اینکه هم اکنون در تمام دنیا نسل‌های چهارم و پنجم اپراتور‌ها در حال فعالیت است گفت: درخواست شورای اسلامی شهر تهران از متولیان و دستگاه‌های مسئول این است که به نسل‌های جدید اپراتورهای تلفن همراه اجازه فعالیت دهند چرا که نسلهای جدید اپراتورهای تلفن همراه تعداد دکل‌هایش کمتر و میزان آسیب رسانی آن نیز کم است.


وی ادامه داد: علاوه بر اپراتورهای تلفن همراه بالغ بر 170 شرکت ارائه خدمات اینترنت هم مجوز فعالیت دارند.


حافظی با اشاره به اینکه بالغ بر 11 هزار دکل در سطح شهر تهران نصب شده است اظهار داشت: ساماندهی این دکل‌ها در دستورکار کمیسیون سلامت قرار گرفته و کمیسیون سلامت پیگیر این موضوع است تا استانداردها رعایت شود.


رئیس کمیسیون سلامت ، محیط زیست و خدمات شهری تأکید کرد: شرکت ارتباطات شهر در حال تدوین این استانداردها است و طی دو هفته آینده این استانداردها ابلاغ می‌شود.


وی با اشاره به اینکه با ابلاغ استاندارد‌ها شرکتها و اپراتورهای ملزم به رعایت آن هستند افزود: پیشنهاد می شود ، اپراتورهای تلفن همراه در قالب ایجاد ایستگاه‌های مشترک به فعالیت خود ادامه دهند وایستگاه‌هایی که قبلاً توسط یک اپراتور مجوز گرفته‌اند سایر اپراتورها نیز از همان محل و در قالب یک تفاهمنامه استفاده کنند تا از ایجاد ایستگاه‌های جدید ممانعت به عمل آید.


حافظی با تأکید بر اینکه کمیسیون سلامت حتماً موارد تخلف را به کمیسیون ماده 100 شهرداری تهران اعلام می کند گفت: کمیسیون ماده 100 شهرداری تهران طبق ضوابط و قوانین موظف است از ادامه فعالیت ایستگاه‌های غیر مجاز و غیر استاندارد جلوگیری کند.


رئیس کمیسیون سلامت ، محیط زیست و خدمات شهری، خاطر نشان کرد: کمیسیون ماده 100 موظف است موارد تخلف را به اپراتورها ابلاغ کند و دریک مقطع زمانی مشخص شرکتها و اپراتورهای تلفن همراه نسبت به استاندارد سازی خود اقدام کنند و در صورت عدم انجام این موضوع فعالیت آن ایستگاه متوقف می شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: تلفن ، فعالیت ، سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار