شیراز/

استان فارس پایلوت اجرای طرح سامانه یکپارچه نشانی ایرانیان

مدیرعامل شرکت پست کشور در شیراز گفت: تفاهم نامه سامانه یکپارچه نشانی ایرانیان در شیراز منعقد شد .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ با امضای تفاهم نامه بین شرکت پست جمهوری اسلامی ایران و استانداری فارس، استان فارس پایلوت اجرای طرح سامانه یکپارچه نشانی ایرانیان شد.

این تفاهم نامه در هشت بند به امضا رسیده و هدف از اجرای آن یکپارچه سازی شبکه توزیع از طریق شرکت پست، معرفی شرکت پست به عنوان درگاه ارائه خدمات، استفاده از پتانسیل دفاتر ICT روستایی در جهت ارائه خدمات نیابتی سازمانها، استفاده از سرویس پست الکترونیک به عنوان پل ارتباطی دولت و مردم، پیاده سازی سامانه یکپارچه نشانی ایرانیان، ثبت مستمر و به هنگام تغییرات بانک کد پستی در سیستم GIS، ایجاد سرویس تبادل ارتباطات بین دستگاهی و به هنگام سازی چارچوب کارگاهی بانک اطلاعات کد پستی است.

به گفته حسین مهری، به دلیل فراهم بودن زیرساخت ها و امکانات در استان فارس، این استان پهناور پایلوت اجرای این طرح شد.

وی افزود: طرح سامانه یکپارچه نشانی ایرانیان از اول شهریور ماه به مدت یکسال در استان فارس اجرا می شود در صورت توافق طرفین، تمدید می شود و در ادامه و با مهیا شدن زیرساخت ها در نقاط دیگر کشور نیز به اجرا در می آید.

مدیر عامل شرکت پست جمهوری اسلامی ایران گفت: یکی از ویژگی های طرح یکپارچه نشانی ایرانیان این است که برای هر شهروند یک نشانی الکترونیکی با رمز عبور کد ملی او ساخته می شود تا تمام سازمان ها و نهادها بتوانند با مخاطب خود به صورت مستقیم ارتباط برقرار کنند و تمام نامه ها، قبض های خدماتی، خدمات بانکی و دیگر خدمات به این نشانی پستی ارسال شود.

وی ادامه داد: قرار است هزینه این طرح به صورت مساوی توسط شرکت پست و استانداری فارس پرداخت شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: فارس ، پایلوت ، یکپارچه ، نشانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.