سمیع‌زاده: نگاه نتیجه‌گرایانه نهضت المپیک را زیر سوال می‌برد

متاسفانه با وجود پیگیری‌های فراوان هنوز مسئولان کمیته ملی المپیک تکلیف حضور ملی‌پوشان فدراسیون شنا را در بازی‌های آسیایی کره مشخص نکرده‌اند.

محسن سمیع‌زاده دبیر کل فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: مسئولان کمیته ملی المپیک رشته‌های تحت پوشش خود را سیدبندی کرده‌اند و در این تقسیمات رشته‌های شنا، شیرجه و واترپلو در سید سه قرار گرفته‌اند. هنوز از سوی کمیته ملی المپیک هیچ تصمیم قطعی و خاصی در خصوص شناگران، شیرجه‌روها و واترپلوئیست‌های ملی‌پوش به منظور حضور و یا عدم حضور در بازی‌های آسیایی کره جنوبی گرفته و اعلام نشده است که امیدوارم هرچه زودتر تکلیف ملی‌پوشان این رشته هم روشن شود و ما با برنامه بهتری کارمان را دنبال کنیم.

سمیع‌زاده یادآور شد: در بحث علمی کردن ورزش ما برنامه‌ریزی سالیانه داریم ولی در خیلی از کشورهای صاحب سبک و دارای عناوین جهانی و المپیکی شاهد هستیم که آن‌ها از امروز برای بازی‌های آسیایی 2018 برنامه‌ریزی کرده و کار خود را استارت زده‌اند.

دبیر کل فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو در ادامه گفت: با توجه به آن که کمتر از 50روز دیگر به شروع بازی‌های آسیایی کره جنوبی فرصت داریم ولی هنوز تکلیف تیم‌های ملی ایران در این سه رشته روشن نیست. ما هم می‌دانیم که مسئولان کمیته ملی المپیک مشکلات خاص خود را دارند ولی صرف نظر از این مسائل باید بدانند که ما هم باید برای ادامه کار اهداف و برنامه‌های خود را باید بدانیم و به آن عمل کنیم.

سمیع‌زاده افزود: امیدوارم مسئولان به دور از هر گونه نگاه ویژه‌ای روی رشته‌های پایه و تاثیرگذار داشته باشند چون اگر آنها بخواهند فقط به مدال توجه کنند اکثر رشته‌های ورزشی ایران از حضور در این عرصه باز خواهند ماند اگر این سبک و طرز تفکر در میان تمامی کشورها حاکم باشد ما در هر تورنمنتی فقط باید شاهد حضور فقط 2 یا سه تیم باشیم چون دیگر همگان به دنبال کسب مدال هستند این نوع نگاه نتیجه‌گرایی جنبش المپیک و نهضت المپیک را زیر سوال می‌برد چون موسس المپیک تنها هدفش دوستی میان بازیکنان کشورها به دور از هر گونه رنگ و مدال بود.

دبیر کل فدراسیومن شنا، شیرجه و  واترپلو یاد‌آور شد: در حال حاضر تیم ملی شنا تمرینات خود را در 2 نوبت صبح و بعد از ظهر در تهران دنبال می‌شود همچینن طی بازدیدی که همراه محسن رضوانی رییس فدراسیون شنا،‌شیرجه و واترپلو از تمرینات تیم ملی واترپلو داشتیم آنها هم به خوبی و با هدف حضور موفق در میادین بین‌المللی کار خود را در استخر 9 دی تهران دنبال می‌کنند.

سمیع‌زاده گفت: ملی‌پوشان فعال در این رشته (شنا، شیرجه و واترپلو) حق دارند که بدانند اعزام آنها به مسابقات کره انجام می‌شود یا خیر! چون آنها در شرایط کنونی با جدیت کار خود را در تمرینات تیم ملی دنبال می‌کنند بسیاری از آنها ازدواج کرده‌اند و سرپرست خانواده هستند بسیاری از ملی‌پوشان هم از محلهای کار خود مرخصی بدون حقوق گرفته‌اند تا بتوانند در تمرینات تیم ملی شرکت کنند تمام این کارها و برنامه‌ریزیها فقط برای به اهتزاز در آوردن پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران است پس امیدوارم هر چه سریعتر تکلیفمان در خصوص بازیهای آسیایی مشخص شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: سمیعی زاده ، المپیک ، شنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار