مدیر کل دفتر برنامه ریزی آموزشی وزارت علوم خبر داد

15 تا 22 شهریور آغاز سال تحصیلی دانشگاهها

براساس تقویم آموزشی سال تحصیلی 93 از 15 تا 22 شهریور آغاز می شود.

عبدالرحیم نوه ابراهیم مدیر کل دفتر برنامه ریزی آموزشی وزارت علوم در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت :با توجه به  حضور 4.5 میلیون دانشجو از نیمه دوم شهریورماه در دانشگاههای کشور دانشگاهها به این نکته توجه کنند که سال تحصیلی خود را بر اساس ملاحظات زمانی و مکانی به مدت یک هفته زودتر یا دیرتر از زمان مذکور تعیین کنند. 

نوه ابراهيم اظهار داشت :امسال  هر ترم سال تحصیلی جدید 18 هفته به طول می کشد  که 16 هفته آموزشی و دو هفته فرجه امتحانی است، بنابراین برای نیمسال دوم طوری برنامه ریزی کرده ایم که اين نیم سال از بهمن ماه آغاز شود و در خرداد ماه پایان یابد. 

وی به تعطیلات نوروزی اشاره  و تصریح کرد :در تقویم آموزشی، نیمسال دوم تعطیلات نوروزی پیش‌بینی شده و امیدواریم مسئولان دانشگاه نیز تدابیری بیاندیشند که کلاس‌های قبل از عید با حضور حداکثری دانشجویان و با کیفیت لازم برگزار شود. بنابراین این تقویم آموزشی  برای تمامی دانشگاه های تحت پوشش وزارت علوم اعم از دولتی، غیردولتی، پیام نور وعلمی کاربردی مورد اجرا قرار میگیرد.
 
نوه ابراهیم در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبنی براینکه تقویم آموزشی دانشگاه آزاد به چه صورتی است، خاطرنشان کرد :در خصوص دانشگاه آزاد نیز باید بگویم که با این تقویم آموزشی وزارت علوم هماهنگ شده است، چنانچه دانشگاه آزاد نیز در یکی از این دو روز یعنی 15 و یا 22 تقویم آموزشی خود را آغاز می کند اما باید بگویم که با بحث دانشگاه آزاد مربوط به مسئولان این دانشگاه است  . 



انتهای پیام/


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.