روزشمارقهرمانی جوانان آسیا در تبریز ؛

تحلیلی بر سیزده دوره قبلی جوانان پسر آسیا

تنها دو روز دیگر به آغاز چهاردهمین دوره رقابتهای قهرمانی جوانان پسر آسیا در سال 2014جهان باقیمانده و تیمهای شرکت کننده یک به یک وارد شهر تاریخی تبریز محل برگزاری رقابتها می شوند.

به گزارش گروه ورزشي باشگاه خبرنگاران ،تنها دو روز دیگر به آغاز چهاردهمین دوره رقابتهای قهرمانی جوانان پسر آسیا در سال 2014 که مجوز حضور سه نماینده قاره کهن  برای مسابقات  جوانان 2015 جهان در برزیل را هم همراه خواهد داشت باقیمانده و تیمهای شرکت کننده یک به یک وارد شهر تاریخی تبریز محل برگزاری رقابتها می شوند.

این مسابقات ازروز شنبه 1393/5/11 با انجام دیدار تیمهای  عراق و کویت آغاز خواهد شد. در همین روز یعنی شنبه رقابتها با یک بازی دیگر  پی گیری می شود تا راس ساعت 19 وپس از مراسم افتتاحیه که ساعت 18 در سالن پورشریفی تبریز انجام می شود  تیم ملی کشورمان مقابل ماکائو نخستین بازی خود رابرگزارکند .
 
 
 
شنبه 1393/5/11      :
 
 
 
ساعت   14              عراق              کویت
 
ساعت   16              بحرین            کره جنوبی
 
 
 
 در تاریخ سیزده دوره قبلی رقابتها جوانان کشورمان در 9 دوره حضور داشته است که بهترین عنوان کسب شده مقام دومی و مدال نقره 2008 عمان می باشد که در دیدار نهایی تیم ما با حساب 31بر30 بازی را به کویت واگذار کرد.

شهر تبریز و کلا کشور ایران برای چهارمین بار است که میزبان این رقابتها می شود که قبلا تهران دوبار و مشهد هم یکبار طعم میزبانی را چشیده اند.مسابقاتی که هر دو سال یکبار از سال 1988 به طور مرتب برگزار شده و امسال در سال 2014 میزبانی بازهم نصیب ایران شده است. اما تیم ملی کشورمان و نتایج نه دوره حضور قبلی در این پیکارها :
 
 
 
 سال       میزبان             قهرمان           مقام ایران
 
1988        سوریه            کره جنوبی           نهم
 
1990        ایران              چین                  پنج
 
1996        امارات             امارات                هشتم
 
2000        ایران              کویت                 پنجم
 
2004        هند               کویت                 سوم
 
2006        ژاپن               کویت                 ششم
 
2008        عمان              کویت                 دوم
 
2010        ایران               قطر                  سوم
 
2012        قطر                قطر                  ششم
 
 
 
در تاریخ این بازیها کویت با  یازده حضور و کسب 9مدال شامل 5طلا ، 2 نقره و 2 برنز پرافتخارترین است و در پی آن قطر قرار دارد که سه عنوان قهرمانی و 2نقره و 2برنز از سیزده حضور کامل در کارنامه خود دارد.

 ضمن اینکه نباید از کره جنوبی هم غافل شده که 7 بار در دیدار نهایی حاضر بوده و حاصل آن 2قهرمانی و 5عنوان نایب قهرمانی است. از جمع قهرمانان دوره های قبلی در این دوره تیمهای  امارات متحده عربی  و چین حضور ندارند.

چهاردهمین دوره رقابتهای قهرمانی جوانان پر آسیا با حضور 12 تیم در دو گروه شش تیمی از روز شنبه 1393/5/11 کار خود را در تبریز آغاز خواهد نمودو تیم کشورمان در گروه دوم با کشورهای کویت ،کره جنوبی ،بحرین ،ماکائو و عراق همگروه است.گروهی که به گروه مرگ تشبیه شده و شامل سه قهرمان قبلی پیکارها بنامهای کویت و کره جنوبی و بحرین است.


انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار