رایس:

پیشرفت‌های در مسائل کلیدی برنامه هسته‌ای ایران حاصل شده است

" سوزان رایس" مشاور امنیت ملی آمریکا در اظهاراتی گفت پیشرفت‌های معناداری در موضوعات کلیدی برنامه هسته‌ای ایران حاصل شده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کاخ سفید، مشاور امنیت ملی آمریکا در همایش رهبران یهودی که در واشنگتن و با حضور برخی مقامات آمریکایی، نمایندگان کنگره و سران سازمان‌های مهم صهیونیستی برگزار شد درباره مذاکرات هسته‌ای ایران اظهار نظر کرد.

 "سوزان رایس" در  این نشست گفت هنگامی که رهبران تهران به وضوح از نابود کردن اسرائیل سخن می‌گویند، آمریکا دلیل دیگری برای ممانعت از دست‌یابی ایران به بمب هسته‌ای دارد.

وی ادامه داد: "ما با رهبری اوباما فشارهای اقتصادی و دیپلماتیک بی‌‌سابقه‌ای به ایران وارد کرده‌ایم."

رایس ضمن ادعای اینکه آمریکا ایران را به پای میز مذاکره آورده و با آن توافق هسته‌ای امضا کرده است، گفت: این توافقنامه برای اولین بار طی دهه گذشته برنامه هسته‌ای ایران را به عقب رانده است.

وی افزود: پیشرفت‌های معناداری در برخی "موضوعات کلیدی" داشته‌اند، اما در برخی موضوعات دیگر اختلافاتی وجود دارد.

این مقام آمریکایی در ادامه گفت که بر همین اساس کشورهای 1+5 تصمیم به تمدید مهلت مذاکرات تا تاریخ 24 نوامبر گرفته‌اند.

در این نشست رایس همچنین تأکید کرد: بگذارید دو موضوع را به صراحت بگویم؛نخست اینکه ما تحت هیچ شرایطی توافق هسته‌ای بد با ایران را نمی‌پذیریم، حتی اگر این به معنای عدم دست‌‌یابی به توافق باشد. و دوم اینکه ما از هر کاری برای جلوگیری از دست‌یابی ایران به بمب اتمی انجام دریغ نخواهیم کرد.



انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار