آنچه در ذره بین این هفته گذشت:

از بیمه نشدن کارگران نانوایی تا انتظار 21 ساله برای ساخت بیمارستان امام خمینی + فیلم

خبرنگار باشگاه خبرنگاران در ذره بین دیشب سوژه‌هایی از جمله بیمه نشدن کارگران نانوایی و انتظار 21 ساله برای بیمارستان امام خمینی شهریار را مورد بررسی قرار داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، خبرنگار 20:30 اولین سوژه خود را در نانوایی ها رقم زد.

بر اساس این گزارش کارگران نانوایی از عدم تضمین شغلی و بیمه نشدن توسط کارفرمایان خود شکایت داشتند.
کارگرانی که حق شکایت کردن هم نداشتند چرا که با اعتراض از کار بیکار می شدند.

عزیزی رئیس کمیسیون مجلس شورای اسلامی در این خصوص گفت: هم به اتحادیه نانوایان کشور و هم به سازمان تامین اجتماعی برای پیگیری این موضوع نامه نوشته خواهد شد تا حقوق کارگران نانوایی ضایع نشود.

خبرنگار ذره بین در دومین سوژه خود پای قله دماوند را به 20:30 کشاند. موضوع از سرگیری فعالیت معدن ملارد – رینه است.

معدنی که در ارتفاع سه هزار و 200 متری قله دماوند مشغول برداشت پوکه است. موضوعی که قبلاً هم توسط باشگاه خبرنگاران پیگیری شده بود. اما خبرها حاکی از ادامه فعالیت این معدن و جولان کامیونهای حامل پوکه بود.

همین موضوع باعث شد تا خبرنگار 20:30 با بخشدار راهی منطقه شود. اما چند کیلومتر پایین تر از مقصد از ادامه راه آنها جلوگیری شد. بخشدار برای اینکه بتواند راه را باز کند به فرماندار منطقه نیز زنگ زد اما کارساز نشد و این کامیونها بودند که بی اعتنا به حضور بخشدار همچنان به بارگیری پوکه ها مشغول بودند.

به گفته فضلی بخشدار لاریجان تصمیم کمیته تامین استان و کمیته تامین شهرستان براین بود که این معدن که در ارتفاع بالای 2200 متر است بسته شود اما هیچ ابزاری به عنوان نماینده دولت برای حمایت از خود بخشداری به جهت اجرای این حکم وجود ندارد.

خبرنگار 20:30 در سوژه بعدی خود از بیمارستان 300 تختخوابی امام  خمینی شهریار گفت که کلنگ احداث آن درسال 72 توسط رئیس جمهوری وقت آقای هاشمی رفسنجانی به زمین خورده است اما هنوز با گذشت 21 سال اسکلت بندی این بیمارستان هم تکمیل نشده است.

گروسی نماینده مردم شهریار در این خصوص گفت: دولت تا به الان کوچکترین هزینه‌ای برای ساخت این بیمارستان نکرده و این خود مردم خیر هستند که زمین دراختیار گذاشتند و با تلاش آنان ساخت این بیمارستان به مرحله اسکلت بندی رسیده است.

وی در ادامه بیان داشت: موضوع را با وزیر جدید آقای هاشمی در میان گذاشتم و وی قول داد تا در شهرستان حضور یابد.فاز اول 100 تخت بیمارستانی است که برای تجهیز آن نیز به 40 میلیارد تومان نیاز است.

نکته قابل توجه این است که درصورت تامین این اعتبار ساخت و تکمیل این بیمارستان تا سال 97 طول می‌کشد.

ذره بین 20:30 در سوژه آخر خود برای بار دوم از نانو فیلتری گفت که توسط محققان کشور ساخته شده و قادر است آلاینده‌های هوا را بگیرد و بازیافت کند و به نانو کربن صنعتی ،‌ گوگرد خالص و اسید سولفوریک تبدیل کند.

مخترعین این نانو فیلتر از اینکه برای بهره وری و پیاده سازی از این تکنولوژی باید سختی‌های فراوان تحمل کنند شکایت داشتند.

حالا بعد از چند ماه بعد از پخش این گزارش شرکت آلومینیوم ایران پیش قدم شده و با یک قرارداد 92 میلیاردی برای خرید این نانو فیلتر سالانه جلوی خروج 30 میلیون دلار را هم از کشور گرفته است.

بادکوبه مدیر عامل ایرال کو در این خصوص می‌گوید: باعث افتخار ما ایرانیان است که بتوانیم ارزبری را به خارج از کشور متوقف کنیم و شرکت دانش بنیان بتواند سهمی در صنعت ایران داشته باشد.

نوروزیان عضو تیم مخترعین نیز گفت: خدا را شاکریم  که در این ماه مبارک رمضان بعد از مدتها از طریق دوربین 20:30 نخبگان هم دیده شده‌اند.

برای دیدن فیلم اینجا کلیک کنید.
انتهای پیام/
برچسب ها: مجلس ، سوژه ، دماوند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار