رئیس کمیسیون انرژی مجلس در گفتگو با باشگاه خبرنگاران تاکید کرد:

مجلس باید با تمام توان از "صنعت نفت" حمایت کند

مروی گفت: مجلس توجه ویژه‌ای به این صنعت داشته چرا که با سهم 14.5 درصدی این بخش( سهم وزارت نفت از فروش درآمدهای نفتی براساس قانون بودجه) در اقتصاد نمی تواند اهداف سیاسیت اقتصاد مقاومتی را محقق کند. در همین راستا بایستی مجلس اقدامات گسترده‌ای را برای رفع موانع و بهینه سازی مصرف سوخت انجام دهد.

 علی مروی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به جایگاه نفت و گاز در کشور اظهار داشت: میادین مشترک گازی و نفتی باید توسعه پیدا کنند، چرا که با توجه به تحریم‌های ظالمانه که از سوی استکبار جهانی بر کشور تحمیل شده باید این تهدید را به فرصت تبدیل کنیم.
 
وی تصریح کرد: تخصیص اعتبار برای توسعه میادین مشترک نفتی و گازی غرب و جنوب غربی از جمله پالایشگاه ستاره خلیج فارس کشور باعث فعال شدن صنایع، افزایش اشتغال و رونق اقتصادی می شود و علاوه بر بی نیازی در واردات فراورده های نفتی امکان صادرات را فراهم می کند.
 
رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تبدیل گاز به سایر مشتقات باعث افزایش ارزش افزوده آن می شود این در حالی است که عمده مصرف گاز در ایران خانگی و صنعتی است که تحقق این موضوع باعث می شود درامد زیادی عاید کشور شود.
 
مروی خاطرنشان کرد: مجلس توجه ویژه‌ای به این صنعت داشته چرا که با سهم 14.5 درصدی این بخش( سهم وزارت نفت از فروش درآمدهای نفتی براساس قانون بودجه) در اقتصاد نمی تواند اهداف سیاسی اقتصاد مقاومتی را محقق کند. در همین راستا بایستی مجلس اقدامات گسترده‌ای را برای رفع موانع و بهینه سازی مصرف سوخت انجام دهد.
 
رئیس کمیسیون  انرژی مجلس با اشاره به اینکه تأسیس بورس نفت یکی از مصادیق حمایت از بخش خصوصی است گفت: به طور کلی هرچه از خام فروشی نجات پیدا کنیم از تحریم‌ها دور شده‌ایم و گسترش و توسعه پالایشگاه‌های مینی ریفاینری راه مناسبی برای این مهم است.   
 
مروی در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر نفت خام را فقط 6 یا 7 کشور از ایران می‌خرند و ما به عنوان نماینده مردم در مجلس از دور چهارم  و پنجم تأکید زیادی بر گسترش پالایش در کشور داشتیم.   
 
وی در پایان یادآور شد: فروش نفت دیگر به شیوه سنتی کم‌تر صورت می‌گیرد و در حال حاضر در کشورهای دنیا بحث پالایشگاه‌های کوچک و واگذاری این بخش به بورس است که می‌تواند در آینده به پیش ببرند و تحول اساسی نفت و انرژی به ما کمک فراوانی کند.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار