عضو کمیسیون کشاورزی:

تغییر کاربری اراضی "کشاورزی" اصلی ترین آفت

افزایش نهاده‌های کشاورزی و بالارفتن هزینه‌های تولید از عواملی است که کشاورزان را نسبت به کارخود بی میل کرده و دست به فروش زیر قیمت محصولات خود می زنند.

محمد مهدی برومندی عضو کمیسیون کشاورزی درگفتگو باخبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران درخصوص علت حراج شالیزارهای برنج بیان کرد: باید برای تولید کنندگان بخش کشاورزی ضریب اطمینان وجودداشته باشد که این شرایط ازطریق کمیسیون کشاورزی محیا می شود.

نماینده مردم فارس درخصوص اراضی کشاورزی بیان کرد: بیشتر اراضی و کار  کشاورزی موضوعی هستند که اقتصاد کشور به آن نیاز اساسی داردتا از این طریق بتواند نیازخوراک خود را تامین نماید.

وی در این خصو ص گفت: کشاورزان دربخش تولید سوددهی خوبی ندارند و نمی توانند بازدهی بالایی از تولیدات خود به دست آورند.
برومند در خصوص اراضی کشاورزی مازندران اظهار داشت: کشاورزان گیلان ومازندران به دلیل کم بودن اراضی زیرکشت و ناملایماتی که با افزایش واردات و عدم حمایت از آنان صورت گرفته مجبور به حراج شالیزارهای خود شده‌اند.

وی دراین خصوص گفت: افزایش نهاده‌های کشاورزی و بالارفتن هزینه‌های تولید از عوامل دیگری است که کشاورزان نسبت به کارخود بی میل شده و دست به فروش زیر قیمت محصولات خود می زنند.

عضوکمیسیون کشاورزی در خصوص بدهی کشاورزان به بانکها بیان کرد: کشاورزان درآمد بالایی نداشته و امکان دریافت تسهیلات بانکی برای آنها کم است واین امر فروش زمینهای کشاورزی را به همراه خواهد داشت.

برومند درخصوص تغییر کاربری زمینهای کشاورزی به تجاری بیان کرد: برخی افراد زمینهای کشاورزی را به قصد کشت خریداری کرده وبعد از مدتی دست به ساخت و ساز دراین مکانها می زنند که این امرموجب از بین رفتن زمینهای زیرکشت و بی میلی کشاورزان به تولید خواهد شد.

وی درپایان در خصوص حمایت از بخش کشاورزی گفت: باید با استفاده از قوانین بخش کشاورزی و دیانت از اراضی بخش کشاورزی مدیریت و کنترل بیشتری در این بخش صورت گیرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: فارس ، اقتصاد ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار