عضو شورای شهر تهران خواستار شد

بازنشستگان تجربیات خود را در قالب سبک زندگی ایمانی به نگارش درآورند

عضو شورای شهر تهران از بازنشستگان شهرداری خواست تجربیات خود را در قالب سبک زندگی ایمانی و اخلاقی به نگارش در آورند تا ضمن جمع‌آوری مجموعه‌ای ارزشمند از تجربیات گرانبهای این نسل، زمینه‌ای برای ساخت فیلم‌های کوتاه در این حوزه ایجاد شود.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، آئین اختتامیه نخستین دوره مسابقات قرآنی بازنشستگان شهرداری تهران و خانواده‌های آن‌ها، ویژه بازنشستگان شهرداری تهران، خانواده‌ آن‌ها (افراد تحت تکفل)، موظفین، پرسنل سازمان بازنشستگی و شرکت‌های تابعه با تقدیر از چهره‌های قرآنی در سالن همایش‌های خلیج فارس باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد.

در این همایش، مجتبی شاکری، عضو شورای اسلامی شهر تهران، ضمن تأکید بر سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت نسل قرآنی که از آن به عنوان «قهرمانان قرآنی» یاد می‌کنند، افزود: تلاش سازمان بازنشستگی شهرداری تهران در راستای سخنان مقام معظم رهبری، حائز اهمیت است و چنین تلاش‌هایی باید توسط رسانه‌های مختلف انعکاس داده شود.

شاکری در ادامه خاطر‌نشان کرد: وقتی کسانی را می‌بینیم که با سن بالا، اینگونه علاقمند به فراگیری قرآن و فعال در این حوزه هستند، انتظار داریم نسل جوان، حضور پر‌رنگ‌تر در این زمینه داشته باشند و برای رسیدن به این هدف باید از سرمایه‌های موجود، نهایت بهره را ببریم.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران از بازنشستگان شهرداری خواست تجربیات خود را در قالب سبک زندگی ایمانی و اخلاقی به نگارش در آورند تا ضمن جمع‌آوری مجموعه‌ای ارزشمند از تجربیات گرانبهای این نسل، زمینه‌ای برای ساخت فیلم‌های کوتاه در این حوزه ایجاد و به نسل‌های جوان منتقل شود که مطمئناً برای آنان راهگشا خواهد بود.

شاکری ضمن تأکید بر آشنایی با مسائل و مشکلات بازنشستگان، خاطر‌نشان کرد: باید برای حل مسائل و مشکلات بازنشستگان تلاش کنیم و آن‌ها را به حداقل برسانیم، چرا‌ که امروز بازنشستگان، فردای ماست؛ هرچند با توجه حضور در جلسات سازمان بازنشستگی شهرداری تهران، از نزدیک شاهد تلاش مدیران این سازمان برای حل مشکلات بازنشستگان بوده‌ام.

وی در پایان به نمایندگی از اعضای شورای شهر تهران که در این مراسم حضور یافتند، از برگزاری مراسم قرآنی توسط سازمان بازنشستگی تشکر کرد و از تلاش مجموعه شورای شهر تهران برای تصویب مصوباتی در زمینه بهبود مسائل بازنشستگان خبر داد.

در این همایش، همچنین منتظرالمهدی، مدیر عامل سازمان بازنشستگی شهرداری تهران به ارائه گزارشی از این مسابقات پرداخت و گفت: این مسابقات که نخستین دوره مسابقات قرآنی در میان تمام سازمان‌های بازنشستگی کشور بوده، در 5 رشته اذان، تحقیق، ترتیل و روخوانی، حفظ یک جزء، حفظ دو جزء و بیش‌تر برگزار و با استقبال چشمگیر بازنشستگان شهرداری و خانوده‌های آن‌ها همراه شده است.

وی در ادامه گفت: استقبال زایدالوصف از مسابقات در نخستین دوره، عزم ما را برای برگزاری مسابقات آتی مستحکم‌تر کرده است و بدون شک، در سال‌های آتی، این مسابقات با  استقبال بیش‌تر بازنشستگان و در رشته‌های بیش‌تری از قرآن و معارف اسلامی برگزار خواهد شد.

به گفته مدیر عامل سازمان بازنشستگی شهرداری تهران، در این دوره، برای نخستین بار، نگاه ویژه نسبت به خانواده‌ها صورت گرفته است، تا جایی که سه بخش از گروه‌های مسابقات، به فرزندان پسر، فرزندان دختر و همسران بازنشستگان به صورت مجزا اختصاص داده شده است.

بر اساس این گزارش، حضور بازنشستگان با سن بالا از نکات جذاب این مسابقات بود که حتی با حیرت داوران مسابقات نیز همراه شد؛ برای نمونه می‌توان به بازنشستگان بالای 70 سال و حتی بازنشسته 91 ساله اشاره کرد که در مسابقات حفظ یک جزء و بیش‌تر شرکت کرده بودند.

در پایان این مراسم، از 23 چهره برتر قرآنی این مسابقات، با جوایز نفیسی تقدیر شد.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار