مدیر کل امور مالیاتی شمیرانات در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

ابزارهای قانونی مانع فرار مالیاتی ورزشکاران شد

مدیر کل امور مالیاتی شمیرانات گفت: با توجه به اینکه برای هر ورزشکار پرونده مالیاتی جداگانه تشکیل می شود لذا بدهی ورزشکاران نفر به نفر با محاسبه جرایم متعلقه بطور مشخص در پرونده مربوطه منعکس است که با مراجعه ورزشکار صورت وضعیت پرونده، میزان بدهی، اصل مالیات و جرایم احتمالی در اختیار وی قرار داده می شود.

احمدرضا شامبیاتی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، در خصوص مالیات بر در آمد مشاغل بعنوان فصل چهارم از مالیات بر درآمد اظهار داشت: در این مورد بعد از درآمد های املاک ، کشاورزی و حقوق مالیات ورزشکاران در قانون تعریف شده است.

وی ادامه داد: ورزشکاران نیز جزء صاحبان مشاغل مطرح می باشند و درآمد مشمول مالیات آنها عبارتست از مبالغ دریافتی بموجب قراردادها و سایر درآمدها مانند پاداش و جوایز و تحت هرعنوان دیگر پس ازکسر معافیت در قانون مالیاتهای مستقیم مقرر شده است.

مدیر کل امور مالیاتی شمیرانات با بیان ینکه مالیات تمامی گروههای ورزشی را صرفنظر از باشگاه در بر می گیرد گفت: بنابراین ورزشکاران مانند سایر مودیان بر اساس قانون و دستورالعملهای مربوطه ، مالیات خود را پرداخت می نمایند . البته در برخی موارد کسر و پرداخت مالیات از مبلغ قرارداد بعهده باشگاهها می باشد.

شامبیاتی تصریح کرد: با توجه به اینکه برای هر ورزشکار پرونده مالیاتی جداگانه تشکیل می شود لذا بدهی ورزشکاران نفر به نفر با محاسبه جرایم متعلقه بطور مشخص در پرونده مربوطه منعکس است که با مراجعه ورزشکار صورت وضعیت پرونده و میزان بدهی اصل مالیات و جرایم احتمالی در اختیار وی قرار داده می شود .  

وی با اشاره به اینکه ورزشکاران در گذشته همکاری مطلوبی در پرداخت مالیات نداشتند ، افزود: دلیل این امر عدم فرهنگ سازی و اطلاع آنها از قانون و بعضا تعهداتی بوده است که باشگاهها از طرف آنها بمنظور پرداخت مالیات به دستگاه مالیاتی داده بودند که متاسفانه در سنوات گذشته بعضی از باشگاهها به تعهدات خود عمل ننموده و حتی مالیاتهایی که از ورزشکاران کسر نموده بودند را نیز به حساب درآمدهای مالیاتی واریز ننموده اند.

مدیر کل امور مالیاتی شمیرانات گفت: با توجه به جلسات متعددی که از طریق مسولان نظام مالیاتی با مسئولین ورزش انجام پذیرفته ، بستر و فرهنگ سازی  بسیار مطلوبی درخصوص پرداخت بدهی آنها جریان دارد زیرا در جلسات کاری انجام پذیرفته الزامات قانونی مطرح و شفاف سازی گردیده و ارشادات لازم در زمینه وظایف و تکالیف مالیاتی ورزشکاران و باشگاهها به آنها منعکس شد .

شامبیاتی بیان داشت: به استناد ماده 186 قانون مالیاتهای مستقیم باشگاهها قبل از امضای قرارداد با ورزشکاران مکلفند آنها را برای انجام امور مالیاتی به اداره مربوطه معرفی و راهنمایی نمایند . که این موضوع در گذشته انجام نمی شده است .  

وی در خصوص بدهیهای باشگاه از بابت درآمدهای غیر معاف، گفت: به استناد ماده 134 قانون مالیاتهای مستقیم درآمد باشگاه ها و موسسات ورزشی دارای مجوز از سازمان تربیت بدنی حاصل از فعالیتهای منحصرا  ورزشی از پرداخت مالیات معاف است، ولی باشگاههای ورزشی درآمدهای حاصل از فعالیتهایی داشته اند که مشمول مالیات می باشد و اوراق مالیاتی در سنوات گذشته صادر و به آنها ابلاغ و فرایندهای مالیاتی نیز کاملا وفق قوانین موضوعه به اتمام رسیده و همه مسئولین امر از آن با اطلاع هستد.

شامبیاتی در خصوص رقم قرارداد ورزشکاران و فرار مالیاتی احتمالی از این طریق تصریح کرد:جمع بندی این موضوع بعنوان پاسخ جایز نیست ضمن آنکه در سنوات اخیر اداره امور مالیاتی با ایجاد بستر و فرهنگ سازی مناسب برای پرداخت مالیات و استفاده از ابزاهای باز دارنده قانونی توانسته است مسیر انجام فرایند های مالیاتی پرونده های ورزشکاران را هموار و آنها را در تسویه بدهی مالیاتی خود یاری نماید.

مدیر کل امور مالیاتی شمیرانات با بیان اینکه در صورت عدم همکاری احتمالی هر باشگاه، با اعمال قانون نسبت به وصول مالیات و جرائم متعلقه اقدام خواهد شد، افزود: در گذشته اینگونه تصور می شد که قراردادها را در دو نسخه با رقم متفاوت تهیه می نمایند که امروز با نظارت صحیح مسئولین مربوط و ابزار های بازدارنده قانونی بکار گرفته شده از طرف اداره کل و با اجرای مصوبات جلسات و همچنین تعامل صحیح و قانونمند اکثریت مسئولین ورزشی، وضعیت و روند کار بسیار مطلوب می باشد.  

وی خاطر نشان کرد: قراردادهایی هم وجود دارد که باشگاهها با بازیکنان که چندین سال گذشته منعقد نموده اند و بازیکنان مدعی هستند که کل مبلغ به آنها پرداخت نشده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار