یک نماینده مجلس گفت:

حمایت از صنعت با تعدیل سیاست‌های "پولی" و بانکی

بیاتیان گفت: اولین چیزی که برای حل مشکلات صنعت و معدن وجود دارد قانون حمایت از تولید است که اگر هر چه سریع‌تر اجرا شود کمک بسیاری به صنعت و معدن ما خواهد شد.

سید محمد بیاتیان دبیر دوم کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران درباره وضعیت صنایع و معادن کشور در شرایط فعلی و این که ما امسال رشد قابل توجهی در این زمینه داشتیم گفت: در حال حاضر در بخش صنعت و معدن کار خاصی صورت نگرفته تا شاهد توسعه آن باشیم و ما منتظر اقدامات دولت هستیم البته وعده‌هایی داده شد ولی در عرصه عمل اتفاقی نیفتاد و باید دید برنامه‌های دولت در آینده برای این بخش چه خواهد بود.   
 
وی گفت: صنایع ما در حال حاضر در رکود است و وضعیت اشتغال ما نیز چندان مناسب نیست و با توجه به ارتباطی که این دو بخش با هم دارند لازم است برای اینکه اقتصاد ملی در آینده با مشکلات بیشتر روبه رو نشود اقدامات لازم صورت گیرد.   
 
این نماینده مجلس در مشکلات پیش روی این صنعت گفت: مشکلات و چالش‌ها مربوط به این زمان نیست بلکه از چندین سال پیش آغاز شده است.   
 
وی گفت: از زمان فاز اول هدفمندی یارانه‌ها مشکلات این حوزه آغاز شده و در کنار آن تحریم‌های جهانی علیه کشور ما و هم چنین تحریم‌های داخلی علیه صنایع مسائلی است که صنعت  و معدن ما با آن‌ها درگیر بود.   
 
وی خاطر نشان کرد: اگر شرایط به همین منوال پیش رود این امکان وجود دارد که در آینده صنعت ما رو به زوال و نابودی برود.
 
وی درباره راه مقابله با آن گفت: به اعتقاد بنده دولت باید سیاست‌های ترمیمی در راستای حمایت از صنعت را اتخاذ کند و به سمتی برود که صنعت و تولید کننده ما بدون دغدغه کارش را انجام دهد.   
 
وی در این خصوص گفت: سیاست‌هایی که در زمینه واردات، صادرات، بحث بورس، مواد اولیه وجود دارد چالش‌هایی است که این بخش را تهدید می‌کند.   
 
بیاتیان افزود: اولین چیزی که برای حل مشکلات این حوزه به ذهن می‌رسد قانون حمایت از تولید است که اگر سریع‌تر اجرا شود کمک وافری به صنعت و معدن ما خواهد کرد.   
 
نماینده مردم بیجار و حسن آباد در مجلس گفت: علاوه بر حمایت از تولید سیاست‌های پولی و بانکی ما در ارتباط با تولید و صنعت باید تعدیل شود چون در قانون فعلی، صنایع ما به عبارتی مستاجر بانک‌ها هستند. در کنار آن هم بخش تولید و هدفمندسازی نیز باید پرداخت شود.   
 
این نماینده مجلس در این خصوص ادامه داد: سیاست‌های واردات و صادرات و موضوع حمایت از تولید ملی و آن چه که در سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مطرح شد باید به شکل قانون درآید تا شاهد توسعه آن در آینده باشیم که همه این‌ها می‌تواند نوید امیدی برای تولید کنندگان باشد تا آینده روشنی برای صنعت ما رقم بخورد.

انتهای پیام /

برچسب ها: صنعت ، پول ، مالی ، نقد ، تورم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار