دبیر انجمن انبوه‌سازان تهران

قیمت مصالح در بخش "مسکن" تأثیرگذار نیست/احتمال افزایش "قیمت مصالح ساختمانی" تا پایان سال بعید است

دبیر انجمن انبوه‌سازان تهران افزود: قیمت مصالح ساختمانی تا پایان سال تغییری نخواهد یافت،‌ قیمت مصالح ساختمانی در قیمت مسکن چندان تأثیرگذار نیست.

محمد مهدی مافی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه بیشترین چیزی که قیمت مسکن را تعیین می‌کند مواردی غیر از مصالح ساختمانی است افزود: باید به جای افزایش وام مسکن به فکر ارزانی باشیم چرا که پرداخت 50 درصد هزینه مسکن و تزریق نقدینگی باعث افزایش قیمت می‌شود و توان خرید مصرف کننده را کاهش می‌دهد.
 
دبیر انجمن انبوه‌سازان مسکن با بیان اینکه باید توانمندسازی خرید مسکن در مصرف کننده افزایش یابد تصریح کرد: افزایش خرید مسکن برای مصرف کننده همیشه با پرداخت وام مسکن و تزریق نقدینگی در متقاضی به همراه نیست و چنانچه تولید تقویت شود با عرضه بیش از نیاز و تقاضا می‌توان قیمت‌ها را کاهش داد.
 
وی خاطرنشان کرد: چنانچه فقط کاهش قیمت مصالح ساختمانی مدنظر باشد می‌توان با توسعه فناوری نوین و دیدگاهی جدید به نوع کیفیت ساخت و ساز و اندکی تغییرات فرهنگی و الگوی مصرفی قیمت مصالح را تا حدودی کنترل کرد.
 
مافی گفت: میزان مصارف مصالح ساختمانی در پروژه‌ها زیاد است و به غیر آنچه که هدر می‌رود مقدار استفاده از مصالح پایه مثل سیمان، آهن آلات در پروژه‌ها زیاد است و سایر مصالح را باید با شیوه‌های بهینه‌تری مورد استفاده قرار داد.
 
وی در ادامه اظهار داشت: با کاهش مصرف و استفاده بهینه از مصالح و جایگزین مناسب بتوان بازار را با تغییر و تحول به نفع مصرف کننده و کیفیت ساخت و ساز پیش برد.
 
دبیر انجمن انبوه‌سازان تأکید کرد: قیمت مصالح ساختمانی چندان تأثیرگذار در قیمت مسکن نیست و با دیدگاهی بلندمدت در زمینه ساخت و ساز مناسب با بهره‌وری بیشتر و افزایش طول عمر ساختمان با صرف هزینه بیشتر می‌توان با صرفه‌جویی کیفیت بهتری داشت تا اینکه بخواهیم از میزان مصالح ساختمانی کم کنیم.
انتهای پیام/

برچسب ها: قیمت ، مصالح ، مسکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار