معاون عملیات شرکت ملی گاز ایران:

قرارداد پيگراني 8 هزار کيلومتر از خطوط سراسري گاز امضا شد

ثمری، از امضای قرارداد پیگرانی 8 هزار کیلومتر از خطوط سراسری گاز با یک شرکت داخلی خبر داد و گفت: برای نخستین بار بدون حضور شرکت های خارجی تعمیرات اساسی سطح C توربین های شرکت انتقال گاز که پیشرفته ترین تعمیرات اساسی بشمار می رود، نیز در حال انجام است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، به نقل از شانا، عبدالحسین ثمری با اشاره به امضای قرارداد پیگرانی 8 هزار کیلومتر از خطوط سراسری با یک شرکت داخلی گفت: بعد از سالهایی که با تحریم مواجه بودیم و هستیم شرکت های داخلی به توانمندی های مطلوبی دست یافته اند و این قرارداد امضا شده است.

ثمری افرود: برای نخستین بار بدون حضور شرکت های خارجی تعمیرات اساسی سطح C توربین های شرکت انتقال گاز که پیشرفته ترین تعمیرات اساسی بشمار می رود، نیز در حال انجام است.

وی ادامه داد: تاکنون 3 مورد از 7 مورد تعمیرات اساسی این توربین ها انجام شده و 4 مورد دیگر نیز براساس برنامه تعریف شده در حال انجام است.

معاون عملیات شرکت ملی گاز ایران تصریح کرد: امسال 85 مورد تعمیرات اساسی کمپرسورهای تاسیسات تقویت فشار در شرکت انتقال گاز پیش بینی شده که 36 مورد از آن ( 32 درصد از تعمیرات اساسی) تاکنون انجام شده است.

معاون عملیات شرکت ملی گاز ایران پیشتر نیز به شانا گفته بود: شرکت ملی گاز ایران با کاهش 20 روزه زمان تعمیرات اساسی در پالایشگاه های پارس جنوبی درسال جاری، 460 میلیون متر مکعب گاز بیشتر از برنامه مصوب تولید کرده است.

به گفته ثمری امسال شرکت پالایش گاز بیدبلند روزانه 12 میلیون متر مکعب گاز بیشتر از مدت مشابه سال پیش تصفیه و به خطوط سراسری ارسال کرده است؛ شرکت پالایش گاز فجر جم نیز در این مدت روزانه 6 میلیون متر مکعب گاز بیشتر از برنامه مصوب تولید کرده است.

وی با بیان اینکه برنامه تولید مصوب شرکت ملی گاز ایران امسال به مراتب از سال گذشته بیشتر بوده افزوده بود: امسال با استفاده از سیستم های نوین برنامه ریزی و کاهش زمان تعمیرات اساسی پالایشگاه های فجر جم، سرخون و قشم و ایلام، در مجموع 95 میلیون مترمکعب گاز بیشتر از برنامه مصوب تولید شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.