بحران عراق، محور گفتگو‌های بارزانی و اردوغان بود

در دیدار مسعودبارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق با رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه بر ضرورت دور نمودن تروریسم از عراق و منطقه تأکید شد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ به نقل ازپایگاه خبری سومریه نیوز، در دیداری که میان "مسعودبارزانی" رئیس اقلیم کردستان عراق و نخست وزیر ترکیه "رجب طیب اردوغان" انجام شد، دو طرف بر ضرورت دور نمودن تروریسم از عراق ومنطقه تأکید کرده واز ضرورت ایجاد تغییرات به نفع تمامی گروههای عراقی سخن گفتند.

ریاست اقلیم کردستان عراق در بیانیه‌ای که در پایگاه رسمی خود منتشر کرد گفت: "رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه از مسعودبارزانی رئیس اقلیم کردستان وهیئت همراه وی استقبال کرد و در دیدار بارزانی با اردوغان دو طرف در رابطه با اوضاع جدید و بحران پیچیده‌ای که عراق بدان دچار است و راه‌های پایان دادن به آن گفتگو کردند."

در این بیانیه‌ همچنین آمده است که: بارزانی و اردوغان بر اهمیت دور ساختن تروریسم از عراق و منطقه تأکید کردند و بر ضرورت ایجاد تغییراتی به نفع گروه‌های مختلف عراقی ونیز بازگرداندن امنیت به عراقی‌ها سخن گفتند.

در این بیانیه همچنین درباره دولت جدید در عراق آمده: رئیس اقلیم کردستان اشاره کرده که اقلیم کردستان در دومحور تلاش می‌کند و آن ادامه عملیات سیاسی در بغداد برای رسیدن به  تشکیل دولتی جدید و تلاش برای ساختن کردستان و حمایت از آن در مقابل تمامی تهدیدات است.

گفتنی است مسعودبارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق شب گذشته همراه هیئت همراه به انکارا پایتخت ترکیه رفته بود و رسانه‌های ترکیه اعلام کرده بودند این سفر با هدف بدست آوردن حمایت آنکارا از برپایی دولت مستقل کردستان انجام می‌شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار