فضایلی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

اراده مردم در 23 تیر 78 توطئه را سرکوب کرد/نقش برخی مطبوعات و فعالیت‌های رسانه‌ای در فتنه 78

این فعال سیاسی با اشاره به حماسه بزرگ مردم در 23 تیر 78، گفت: آشوب‌های سال 78 نشان داد که این‌ حرکت‌ها جنبش مردمی نیست به این دلیل که بلافاصله پس از حضور گسترده مردم توطئه‌ها خنثی شد.

"مهدی فضایلی" در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، حماسه بزرگ 23 تیر 78 را به دنبال مجموعه اتفاقات 18 تیر همان سال(کوی دانشگاه) ارزیابی کرد و اظهار داشت: اتفاقات التهاب‌آوری که در آن چند روز افتاد، مسیری کاملا مشخص، برنامه‌ریزی و هدایت شده داشت که دست‌هایی در پشت صحنه این اتفاقات را هم به وجود و هم راهبری می‌کرد.   
 
این فعال سیاسی با بیان این که جهت گیری اتفاقات آن روز زیر سوال بردن مرکزیت نظام و حمله به دستگاه‌های حاکمیتی به ویژه رهبری بود، افزود: فضای متشنج کوی دانشگاه تهران با هدایت قبلی آغاز شد و بلافاصله مورد پشتیبانی و حمایت نظام سلطه قرار گرفت.
 
فضایلی همچنین به حمایت کشور آمریکا و برخی کشورهای اروپایی از اغتشاشات و اقدامات ضد امنیتی در کشورمان اشاره و تصریح کرد: متاسفانه جریانی در داخل کشور که اتفاقا در برخی مطبوعات پایگاه گسترده‌ای هم داشتند، فعالیت‌های رسانه‌ای و قابل توجهی را در راستای مقابله با نظام در یک فضای نگران کننده‌ای انجام دادند.
 
این استاد دانشگاه با تاکید براینکه اقدام مردمی پاسخ آشوب‌طلبی‌ها، تشنج آفرینی‌ها و اقدامات ضد امنیتی آن‌ها را داد، گفت: ملت ایران خود مقابل حرکت آشوب طلبانه‌ آن‌ها را قرارگرفتند؛ پس از دیدار "مقام معظم رهبری" در همان ایام، در فضای کوتاهی شاهد حضور گسترده و پرجوش و خروش مردمی در صحنه بودیم.   
 
وی با اشاره به سخنرانی "دکتر روحانی" در حماسه 23 تیر 78 تهران، افزود: موضع دکتر روحانی(دبیر شورای عالی امنیت ملی وقت)،  بسیار قاطع و انقلابی در مقابل آشوب‌گران و آشوب طلبان بود و ما شاهد فروکش کردن التهاب‌ها و برگشت آرامش به کشور پس از حضور حماسی مردم بودیم.
 
این فعال سیاسی هم چنین به نکات مهم این حماسه و حوادث پیش از آن اشاره کرد و گفت: این اتفاقات گویای این است که دست‌های توطئه و تفرقه افکن در کشور ما همواره در حال فعالیت هستند و از هر فرصتی برای آسیب رساندن به کشور و تضعیف نظام استفاده کرده و می‌کنند.
 
وی با بیان اینکه هم اکنون نیز، بعضی در داخل برای برهم زدن جو کشور تلاش کرده و منتظر فرصت هستند، بیان داشت: البته پیوند ناگسستنی میان این جریان داخلی و نظام سلطه همواره وجود دارد، به این معنا که مجموعه این اقدامات چه ابتدای پیروزی انقلاب چه فتنه 78 و 88  کاملا قابل درک است و هیچ گاه نیاز به تحلیل ندارد چرا که این پیوند بسیار آشکار و علنی بود.   
 
فضایلی روی دیگر تلاش فتنه گران داخلی و خارجی را قراردادن حرکت مردمی مقابل نظام دانست و تصریح کرد: آن‌ها حرکت‌های دیگری هم چون کودتای نظامی در اوایل انقلاب، ترور، جنگ 8 ساله، حتی تحریم‌های اقتصادی ناموفقی دارند که برای آن‌ها نتایج عکسی در برداشته است.
 
این فعال سیاسی اضافه کرد: قرارگیری مردم مقابل نظام، مهمترین اقدام مشکل آفرین برای نظام ما است، بنابراین در این حرکت تلاش می‌کنند ظاهرا مردمی را به صحنه بیاورند و در مقابل نظام این تصویر ارائه شود که مردم خود مقابل نظام قرار گرفته‌اند.   
 
وی در ادامه به ناکامی فعالان حوادث کوی دانشگاه و توطئه‌های پس از آن اشاره و  تاکید کرد: این آشوب‌ها نشان داد این‌ها جنبش مردمی نیست به این دلیل که بلافاصله پس از حضور گسترده مردم توطئه‌ها خنثی شد و اگر حرکت‌ها واقعی و براساس اراده مردم بود نباید مردم به صحنه می‌آمدند و فتنه‌ها خاموش شود.

فضائلی اضافه کرد:حرکت آن‌ها جنس مردمی نداشت اما تظاهر به مردمی بودن می‌کردند، همچنان که می‌بینیم زمانی جنس واقعی مردم مطرح می‌شود، فتنه‌ها به یک باره خاموش شده و اثری ازآن‌ها مشاهده نمی‌شود.
 
این فعال سیاسی همچنین به نقش موثر رهبری معظم انقلاب و  پیوند ناگسستنی مردم با ایشان اشاره کرد و گفت: پیوند مردم با ولایت فقیه به صورت عمیق از انقلاب وجود داشته است، در حقیقت ولایت فقیه یعنی نقطه اتصال مردم با رهبری نظام و یک حرکت دینی و انقلابی که در طول 35 سال در مقاطع مختلف خود را نشان داده است.
 
این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: حرکت مردمی در صحنه، تظاهر اقدام مردمی توطئه‌ها را سرکوب کرد، چراکه جنس واقعی مردم یک اتصال عمیق و ناگسستنی با رهبری نظام و با اصل انقلاب اسلامی دارد که ظهور و بروز آن را همواره در شعارهای مردم دیده‌ایم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار