المنار گزارش داد؛

احتمال تشدید درگیری‌ها بین داعش و النصره با اعلام خلافت جبهه‌النصره در شام

احتمال می‌رود نبردها بین گروهک‌های دولت اسلامی عراق و شام ( داعش) و گروهک جبهه النصره پس از آنکه النصره عزم خود را برای تشکیل خلافت شام اعلام کرد تشدید شود.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی المنار، گزارشگر المنار در گزارشی گفت منازعه جنگ سالاران در سوریه با انتشار نوار صوتی منسوب به ابو محمد جولانی رئیس جبهه النصره که در آن اعلام کرده است قصد دارد خلافت شام را تشکیل دهد وارد مرحله جدیدی شده است.

این  نوار صوتی منسوب به جولانی که النصره آن را تأیید نکرده  است طرح تشکیل "خلافت شام " را بر ملا کرد . به نظر می‌رسد این پاسخی به اعلام ابو بکر بغدادی سرکرده داعش است که خلافت دولت اسلامی را اعلام کرده است.

جولانی در این نوار می‌گوید: دوستان زمان تشکیل خلافت اسلامی در سرزمین شام فرا رسیده است. نباید سستی و بی اعتنایی و مدارا کرد. هر سربازی در جبهه النصره باید کاملا آماده باش تا با هر کسی که می خواهد وارد جنگ شود جنگ کند.

در این نوار صوتی به بغدادی و خلافت وی به شدت حمله شده است.  این نوار صوتی خلافت اعلام شده بغدادی را ساقط شده دانسته است حتی اگر هزار بار  هم اعلام شود.

در این نوار صوتی آمده است؛ این خلافت ( خلافت داعش) باطل و ساقط شده است حتی اگر هزار بار نیز اعلام شود. پایگاههای اینترنتی طرفدار النصره اعلام کردند اعلام خلافت شام با توافق با بزرگترین گروههای مسلح صورت گرفته است.

اما در پایگاههای اینترنتی موسوم به جهادی ها درباره صحت خبرها مبنی بر اینکه ملا عمر رئیس طالبان به نماینده جبهه النصره برای اعلام خلافت شام موافقت کرده جنجال زیادی به راه افتاده است.

اگر نوار منسوب به جولانی صحت داشته باشد جنگ بر سر قدرت بین رئیس داعش و النصره شدت خواهد گرفت و سایر گروههای مسلح را نیز در بر خواهد گرفت.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار