لاهوتی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

دولت برای اتمام پروژه آزادراه تهران_شمال راهی جز اتکاء به بخش خصوصی ندارد/نیاز به 5 هزار میلیارد تومان برای تکمیل پروژه

نماینده مردم لنگرود در مجلس با بیان اینکه دولت برای اتمام پروژه آزادراه تهران_شمال راهی جز اتکاء به بخش خصوصی ندارد، گفت: برآورد ریالی برای اتمام این پروژه در 19 سال قبل، مبلغی حدود 300، 400 میلیارد تومان بوده اما تاکنون چیزی حدود 3000 میلیارد تومان برای اجرای این پروژه هزینه و بالغ بر 5000 میلیارد تومان دیگر نیز برای تکمیل آن به اعتبار نیاز داریم.

مهرداد بائوج لاهوتی نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه نزدیک به 19 سال است که از اجرای پروژه آزادراه تهران_ شمال می‌گذرد، اما متاسفانه این پروژه از مسیر خود خارج شده و وضعیت مطلوبی ندارد، گفت: عملا روند کار اجرای این پروژه متوقف شده و هرروز بر برآورد ریالی آن افزوده می‌شود.
 
وی ادامه داد: برآورد ریالی برای اتمام این پروژه در 19 سال قبل، مبلغی حدود  300، 400 میلیارد تومان بوده اما تاکنون چیزی حدود 3000 میلیارد تومان برای اجرای این پروژه هزینه و  بالغ بر 5000 میلیارد تومان دیگر نیز برای تکمیل آن به اعتبار نیاز داریم.

عضو کمیسیون عمران با بیان اینکه با تاخیر در روند اجرای این پروژه هر روز شاهد افزایش برآورد ریالی آن خواهیم بود، گفت:دولت نمی‌تواند با استفاده از منابع محدود مالی خود بودجه لازم برای ساخت آزادراه تهران_ شمال را محقق کند و اگر  به بخش خصوصی اعتماد نکند، نخواهیم توانست به این زودی‌ها شاهد بهره‌برداری از این طرح عظیم باشیم.

نماینده مردم لنگرود با بیان اینکه ساخت آزادراه تهران-شمال در 4 فاز دنبال می‌شود، افزود: فاز اول این پروژه تقریبا آماده بهره‌برداری است، اما با بلاتکلیفی فاز2 و 3 این پروژه، بهره‌برداری از آن عملا بی معنی است چراکه تا این دو فاز به بهره‌برداری نرسد، فاز اول نیز قابلیت استفاده ندارد.

وی تصریح کرد: عملیات اجرایی یکی از فازهای2 و 3 این پروژه در حد احداث تونل است و افتتاح فاز 4 آن(حدفاضل مرزن آباد تا چالوس) نیز به اجرای پروژه برنمی‌گردد بلکه احداث آن  طبق روال خودش داشت انجام می‌گرفت.

انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار