رکورد‌هایی که در جام بیستم شکسته شد

گل به خودی رکورد ساز / رکورد عجیب اسپانیا در بازی با هلند / آلمان‌ها با یک برد چند رکورد زدند

در جام جهانی 2014 برزیل خیلی از رکورد‌های تاریخ جام‌های جهانی شکسته شد که بیشترین جابه جایی رکورد مربوط به بازی برزیل و آلمان بوده است.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران جام جهانی 2014 در حالی به مرحله نهایی رسیده که رکوردهای زیادی در این جام جا به جا شده است.
 
اولین رکودی که در این جام شکسته شد در بازی افتتاحیه برزیل و کرواسی بود برای اولین بار اولین گل جام جهانی یک گل به خودی بوده است. این گل توسط مارسلو‌ مدافع برزیل زده شد

یکی از رکورد‌های دیگر در بازی هلند اسپانیا اتفاق افتاد. در جام جهانی سابقه نداشته که مدافع عنوان قهرمانی اولین بازی خود را با خوردن 5 گل آغاز کند که اسپانیا این رکورد را ثبت کرد.
 
 یکی از رکوردهای مهم جام بیستم حضور پیرترین بازیکن تاریخ فوتبال در بازی کلمبیا و ژاپن بود، فریدموندراگون دروازه‌بان کلمبیایی با 43 سال و 3 روز پیرترین‌ بازیکن تاریخ جام جهانی لقب گرفت.
 
این جام تنها جامی بود که همه تیم‌های صدرنشین گروه‌های جام جهانی توانستند هشت تیم مرحله‌ یک چهارم نهایی را تشکیل دهند.
 
 روشن ایرماتوف‌ داور ازبکستانی با قضاوت 9 دیدار توانسته بیشترین قضاوت را در جام جهانی داشته باشد.
 
 مارکز مدافع مکزیکی تنها بازیکنی  است که در چهار جام جهانی توانسته به عنوان کاپیتان حضور داشته باشد.
 
ژاروان‌ شقیری‌ بازیکن‌ سوئیس در بازی برابر هندوراس‌ پنجاهمین هتریک جام جهانی را ثبت کرد که این برای اولین بار بود که یک بازیکن سه گل خود را با پای چپ زده است.
 
همچنین هاوارد وب دروازه‌بان آمریکا در بازی برابر بلژیک بیشترین عکس العمل را در یک بازی داشته است و با 15 سیو توانست رکوردشکنی کند.
 
دیرترین گل تاریخ جام جهانی در بازی آلمان برابر الجزایر بود. عبدالمؤمن جابو بازیکن الجزایر این گل را در دقیقه 121 زد.
 
اما در مرحله نیمه نهایی و در بازی برزیل و آلمان بیشترین رکوردهای جام بیستم ثبت شد همچنین در این بازی خیلی از رکوردهای جام جهانی شکسته شد.
 
برزیل با نتیجه 1-7 تن به شکست داد.
 
برای اولین بار بود که یک تیم در 29 دقیقه اول بازی 5 گل دریافت می‌کرد.
 
این بازی پرگل‌ترین بازی نیمه‌ نهایی جام‌های جهانی بود.
 
کلوزه با زدن یک گل در این بازی توانست تعداد گل‌های خود را در جام جهانی به عدد 16 رساند. قبل از این جام رکورد دست رونالدو برزیلی بود که با زدن 15 گل در صدر جدول قرار داشت.
 
همچنین کلوزه تنها بازیکن تاریخ جام جهانی است که توانسته در چهار دوره از مرحله نیمه نهایی جام جهانی شرکت کند.
 
آلمان با زدن 223 گل در جام جهانی توانست رکورد گل زده را از برزیل بگیرد.
 
آلمان با برد در برابر برزیل نه تنها تیم برزیل را تحقیر کرد بلکه توانست خیلی از رکوردها را از برزیل بگیرد،‌ قبل از این آلمان و برزیل با هفت بار حضور در فینال جام جهانی با هم برابر بودند ولی امسال آلمان هشتمین حضور خود را در جام جهانی تجربه خواهد کرد.
 
در پایان باید خاطرنشان کرد: که بازی فینال جام بیستم که قرار است بین تیم‌های آرژانتین و آلمان باشد پرتکرار ترین فینال جام جهانی است. قبل از این دو تیم آلمان و آرژانتین دو بار در فینال جام جهانی مقابل هم قرار گرفته‌اند که یک بار در سال 78 آرژانتین پیروز میدان بود و در جام جهانی 90 نیز آلمان‌ها جام را از آرژانتین گرفتند و باید دید که در فینال امسال چه تیمی جام را از آن خود می‌کند.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: خیلی ، برزیل ، رکورد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار