با رایزنی با سازمان اوقاف؛

روند نوسازی بافت فرسوده در منطقه18 تسریع می شود

شهردار منطقه 18 گفت:بخشی از نوسازی بافت های فرسوده با حمایت سازمان نوسازی در منطقه18 به مراحل تکمیل نهایی رسیده و برخی نیز در اختیار شهروندان قرارگرفته است.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران وحید نوروزی،  شهردار منطقه 18 گفت: در تلاش هستیم تا بخش خصوصی و سرمایه گذاران بخش های مختلف را برای نوسازی بافت های فرسوده تشویق کنیم.
 
وی با بیان اینکه اوقاف نقش ویژه ای در منطقه 18دارد، گفت: تعاملات ویژه با سازمان اوقاف به منظور ساماندهی و نوسازی بافت های فرسوده در حال انجام است.
 
شهردار منطقه 18 تاکید کرد: نوسازی و بهسازی بافت های فرسوده به تنهایی از سوی شهرداری امکان پذیر نیست و باید حمایت های بیشتری از سوی دولت در این امر صورت پذیرد.

نوروزی با اشاره به اینکه مساحت کل منطقه 18 ، 3790 هکتار است، تصریح کرد: 670 هکتار از این مساحت را بافت ناپایدار و 103 هکتار را بافت فرسوده تشکیل می دهد. در حال حاضر نیز به علت وسیع بودن اراضی بایر منطقه، بازنگری و تقلیل آن در دست اقدام است.

وی با اشاره به اضافه شدن قطعات ریز دانه قسمتی از شهرک طالقانی و محدوده غرب خیابان خلیج فارس به بافت فرسوده منطقه 18 گفت:اضافه شدن سطح بافت فرسوده این محدوده ها به بافت فرسوده منطقه در دست بررسی قرار دارد.

نوروزی با بیان اینکه بخش عمده ای از بناهای موجود در منطقه 18 از استحکام لازم برخوردار نیست، تصریح کرد:به منظور کاهش آسیب های احتمالی در حال حاضر آموزش اقدامات پیشگیرانه در مواقع بحرانی به شهروندان داده می شود، همچنین مقاوم سازی ساختمان ها در حال انجام است.

وی به تاکید شهردار تهران در احیاء، نوسازی و ارتقاء کیفیت زندگی در داخل بافت های فرسوده پرداخت و افزود: مدیریت شهری موظف است برای رفع مشکلات و معضلات این بافت ها گام موثری بردارد.

شهردار منطقه 18 ادامه داد: قسمتی از ساخت و سازها دراین منطقه در گذشته به صورت غیر مجاز و خارج از اصول و ضوابط شهرسازی ساخته شده است.

نوروزی در پایان با بیان اینکه صدور پروانه رایگان برای نوسازی بافت های فرسوده یکی از اقدامات مهم تسهیلگری در این بافت هاست، گفت: پایین بودن توانمندی اقتصادی شهروندان ساکن در بافت فرسوده یکی دیگر از مشکلات موجود در راستای احیاء و نوسازی است.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار