گردشگری فرهنگی در حاشیه

گردشگری فرهنگی بازدید از آداب و رسوم و فرهنگ روزمره مردمان مختلف بویژه در روستاها است.

به گزارش خبرنگار میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران؛ گردشگری فرهنگی بازدید از آداب و رسوم و فرهنگ روزمره مردمان مختلف بویژه در روستاها است که لازمه پیشرفت صنعت گردشگری در کشور و توسعه و تکامل گردشگری داخلی آن کشور است.

از این نوع گردشگر در مقایسه با انواع گردشگر از ویژگی‌ خاصی برخوردار است. با توجه به شلوغی و هیاهوی زندگی شهری، گردشگری روستایی برای دوری از این هیاهو می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

کشور ما با توجه به جاذبه‌های فرهنگی و طبیعی و وسعت بسیار زیاد خود از منظر این نوع گردشگری دارای پتانسیل بالایی است. شناخت و بررسی اثرات گردشگری و مدیریت آن در مناطق روستایی نقش موثری در توسعه پایدار گردشگری و استوایی ساختار  اجتماعات محلی خواهد داشت.

به علاوه اثرات مثبت را می‌توان در بخش‌های اقتصادی روستا همچون توقف مهاجرت این مناطق به مناطق شهری داشت. از طرفی مهمترین هدف گردشگری روستایی را باید در پس منافع اقتصادی آن و در جبهه فرهنگی جستجو کرد.

آشنایی با زندگی روستایی آداب و رسوم و فرهنگی عمومی مناطق روستایی و حتی فراهم آوردن شرایطی که نسل جوان در امور روزمره روستا مشارکت داشته همگی می‌تواند تجارب متقابلی را برای هر دو طرف به ارمغان بیاورد.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار