یک کارشناس میراث فرهنگی:

مرمت "عالی قاپو" سال‌هاست که ادامه دارد

نبود برنامه‌ریزی مدون در زمینه پژوهشی موجب طول کشیدن کار احیا و مرمت آثار تاریخی شده است.

احمدرضا حشمتی کارشناس میراث فرهنگی در خصوص روند کار مرمت و احیای بنای "عالی قاپو" به خبرنگار میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران گفت: مرمت بنای "عالی قاپو" اصفهان به تازگی شروع نشده است و سالیان سال است که از دور شاهد اجرای مرمت و احیای این بنا هستیم اما اکنون رسانه‌ای شده است.  
 
کارشناس میراث گفت: متاسفانه فعالیت و روند کاری سازمان میراث فرهنگی با برنامه ریزی و طرح‌های جامع از پیش تعیین شده نیست.  
 
وی ادامه داد: میراث فرهنگی متولی اصلی حافظ ارزش‌ها و آرمان‌های فرهنگی کشور و هم چنین کار مرمت و احیای آثار تاریخی را برعهده دارد که در این زمینه برنامه‌ریزی مدون پژوهشی نیاز اصلی و مبرم در کار مرمت است.  
 
وی نمونه باز در این زمینه را مرمت و احیای کاخ گلستان که 18 سال به طول انجامید و این بنا را بایستی در طی این سال‌ها از زیر داربست‌های نصب شده تماشا کرد.
 
کارشناس میراث فرهنگی در ادامه سخنان خود گفت: کار احیا و مرمت بنای تاریخی عالی قاپو نیز با نبودن برنامه‌ریزی صحیح و پژوهشی روبه رو شده است.  
 
وی در پایان گفت: راه و چاره‌ای برای میراث فرهنگی وجود ندارد جز پذیرفتن و به کارگیری نظرات و پیشنهادات اساتید و دانشجویان و صاحب نظران این حوزه و هم چنین تعریف کردن برنامه‌ریزی مدون پژوهشی کار مرمت آثار تاریخی براساس اولویت تعمیر و احیای آنهاست در غیر این صورت این روند همچنان یک سناریوی تکراری برای همه خواهد بود.


انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۲۲:۴۹ ۲۰ تير ۱۳۹۳
من خودم اصفهانیم و دیگه خسته شدم از بس که این داربست ها رو جلوی عالی قاپو دیدم!!!!
آخرین اخبار