گزیده‌ای از اخبار فضای مجازی روز؛

پول بدهید تا با گلزار و شاکردوست افطاری بخورید!/ والیبال با موتور صعود کرد و فوتبال با پورشه سقوط!

والیبال با موتور صعود کرد و فوتبال با پورشه سقوط!، احتمال حضوراحمدی‌نژاد در انتخابات مجلس دور از ذهن نیست، و ... از جمله اخبار جذاب بسته خبری 10 تیر است.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران، هر روز شاهد توليد حجم گسترده‌ای از اخبار و گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاری‌ها و پايگاه‌های خبری هستيم كه رصد تمام اين اخبار برای مخاطبان در گرو صرف وقت بالایی است و البته از حوصله آنها نيز خارج؛ برای تسهيل در مرور اين اخبار، تلاش داريم گزيده‌ای از اخبار سياسی سال 92 را در قالب يك بسته خبری در اختيار مخاطبان قرار دهيم.

10 تیر 1365 روز آزادسازی مهران
دهم تیرماه مصادف با آغاز عملیات کربلای 1 و آزادسازی شهر مهران در سال 1365 از اشغال نیروهای بعث عراق است و در این عملیات شهر راهبردی مهران، روستاهای اطراف آن و ارتفاعات قلاویزان توسط رزمندگان اسلام آزاد شد.





چرا شیر و خورشید تبدیل به هلال احمر شد؟
روز ۱۰ تیر ۱۳۵۹ آرم "جمعیت شیر و خورشید سرخ" به "هلال احمر" تغییر کرد. به گزارش ایسنا، در سال ۱۳۰۱ خورشیدی دکتر "امیراعلم" که مدیر بهداری استان خراسان بود، پس از زلزله ویرانگر بجنورد، مقررات وضع‌شده از سوی صلیب سرخ جهانی برای جمعیت‌ها را ترجمه و در اختیار "احمدشاه قاجار"، پادشاه وقت ایران قرار داد تا شاه آن را مطالعه کرده و مقدمات تشکیل جمعیت به منظور جلب کمک‌های خارجی در هنگام بلایای طبیعی و حوادث غیرمترقبه فراهم شود.

بر اساس این متن ترجمه‌شده، نظامنامه اساسی (اساسنامه) جمعیت شیر و خورشید سرخ ایران تهیه و در اسفندماه ۱۳۰۱ شمسی به امضای ولیعهد، "محمدحسن میرزای قاجار" رسید. این جمعیت پس از تاسیس بلافاصله عضو کمیته فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر (IFRC) شد و علامت شیر و خورشید سرخ را ثبت کرد.

در سال ۱۹۲۹ میلادی در سومین نشست کنوانسیون ژنو که پس از پایان جنگ جهانی اول در کشور سوئیس و شهر ژنو برگزار شد، نماینده دولت ایران و دولت ترکیه از شرکت‌کنندگان در کنفرانس خواستند که نشان شیر و خورشید (ایران) و هلال احمر (ترکیه) در سراسر دنیا به رسمیت شناخته شود و این دو نشان از جانب کنوانسیون به رسمیت شناخته شد. کمتر از دو سال پس از انقلاب اسلامی، در تیرماه ۱۳۵۹ وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد که برای هماهنگی بیشتر در نمادهای جمعیت‌های خیریه در جهان از این پس از آرم هلال احمر به جای شیر و خورشید استفاده خواهد کرد.

سفره‌های افطار از کربلا تا مسجدالاقصی


سفره افطار در مسجدالاقصی نزدیک قبه الصخره


سفره افطار در بین الحرمین- کربلای معلی


سفره افطار در مشهر مقدس- حرم امام رضا(ع)

تصاویر منتشرنشده از ناطق نوری به هنگام دفن برادر شهیدش

مشرق نوشت: تصاویری از مراسم تشییع پیکر شهید ”عباسعلی ناطق نوری" است که در هفتم تیر سال 60 به همراه دیگر یاران و دوستانش در دفتر حزب جمهوری اسلامی به دست منافقین کوردل به شهادت رسید.


شهید عباسعلی ناطق نوری


اقامه نماز بر پیکر شهید عباسعلی ناطق نوری توسط آیت‌الله رسولی محلاتی در روستای زادگاهش. علی اکبر ناطق نوری نیز در تصویر دیده می‌شود.



پول بدهید تا با گلزار و شاکردوست افطاری بخورید!
پیامکی متفاوت با همه پیامک‌های تبلیغاتی. "مراسم افطاری‌های خود را با حضور هنرمندان جذاب‌تر برگزار کنید" این متن پیامکی است که توسط یک شرکت تبلیغاتی برای شماره‌های تلفن همراه فرستاده می‌شود. البته در سال‌های گذشته هم این رویه وجود داشته و طبیعی است که آنها برای حضور در جشن‌هایی که برگزار می‌شود رقمی را دریافت کنند اما برای ماه رمضان امسال سیستم تغییر کرده است و واسطه‌ها از طریق ارسال پیامک شرایطی را فراهم کرده‌اند که شما می‌توانید هنرمندان محبوب خود را انتخاب کنید و بستگی به بودجه‌ای که قرار است وسط بگذارید آنها را به مهمانی‌تان بیاورید.

خبرآنلاین نوشت: با شماره‌ای که زیر پیامک تبلیغاتی درج شده بود تماس گرفتیم. آقایی پاسخگو بود و پرسیدم چه هنرمندانی می‌توانند به مهمانی‌های ما بیایند؟ گفت که "ما چون کارهای سینمایی هم انجام می‌دهیم آشنایی زیادی با بازیگران داریم. در فهرست بازیگران خانم الناز شاکردوست، الهام حمیدی، نسرین مقانلو، تینا آخوندتبار، بهنوش بختیاری، پریناز ایزدتبار، بهاره رهنما و... قرار دارند. از بین آقایان هم محمدرضا گلزار، امین حیایی، حسام نواب صفوی، سام درخشانی، کامبیز دیرباز و... هنرمندانی هستند که می‌توانند در مراسم‌های شما حضور داشته باشند. مجریان برنامه را هم می‌توانید از بین محمود شهریاری، علی ضیا، محمدرضا سنیانی و بهمن هاشمی انتخاب کنید. ما طنازهایی هم داریم که می توانند مهمانان شما را سرگرم کنند. البته این آیتم در شب های قدر موجود نیست. سامان گوران و حمید ماهی صفت از طنازهایی هستند که بتوانند شب خوبی را برای مهمانان شما رقم بزنند."
 
 وی افزود: بستگی به معروف بودن و شهرت بازیگر مورد نظر دارد. پایه از ۶۰۰ هزار تومان است و به ۱۸ میلیون تومان هم می‌رسد. همچنین اگر آخر هفته و ایام تعطیل باشد این نرخ بالاتر هم می‌رود. پایه قیمت‌های ما از شبی ۶۰۰ هزار تومان است. مثلا علیرضا برجی خواننده تیتراژ "شاید برای شما هم اتفاق بیفتد" با این دستمزد در افطاری شما می‌خواند. بهنام صفوی اگر اجرای زنده بگذارد بین ۱۲ تا ۱۳ میلیون تومان می‌گیرد.یک سری از خواننده ها حاضرند پلی بک بخوانند اما یک سری‌ها هم مثل شهرام شکوهی زیر بار نمی‌روند و می‌خواهند اجرای زنده داشته باشند.شما به این آیتم‌ها باید فیلمبرداری از مجلس، اجاره سالن و عکس را هم اضافه کنید."
 
والیبال با موتور صعود کرد و فوتبال با پورشه سقوط!
به گزارش شفاف، به دنبال حذف تیم ملی فوتبال کشورمان از رقابت‌های جام جهانی و صعود تاریخی والیبال به فینال لیگ جهانی، یکی از فعالان شبکه اجتماعی گوگل پلاس در ابتکاری جالب عکس بازیکنان تیم ملی والیبال را سوار بر موتورسیکلت و فوتبال را سوار بر اتومبیل پورشه در کنار یکدیگر قرار داده و در عبارتی کنایه آمیز نوشته است: "والیبال با موتور صعود کرد و فوتبال با پورشه سقوط!"




احمدی‌نژاد و مشایی مثل لیلی و مجنون هستند/ احتمال حضوراحمدی‌نژاد در انتخابات مجلس دور از ذهن نیست
"داوود احمدی نژاد" در گفتگو با نامه، با اشاره به سخنان قبلی خود در مورد قطع رابطه "احمدی‌نژاد و مشایی" گفت: من عرض کردم این خبر را شنیده‌ام و خودم هم این را باور نکردم و مطمئن هستم که این اتفاق نمی‌افتد. این دو چون لیلی و مجنون می‌مانند که جدایی‌شان از یکدیگر به معجزه خداوند نیازمند است.

برادر رئیس‌جمهور سابق در ادامه درباره امکان حضور برادرش در انتخابات مجلس، گفت: او فعالیت‌های سیاسی خود را همچنان ادامه می‌دهد و احتمال حضور وی در انتخابات مجلس دور از ذهن نیست.

 تصویر جلد همشهری دیپلماتیک در پاسخ به مجله تایم


جلد همشهری دیپلماتیک درباره تحولات عراق


جلد مجله تایم درباره تحولات عراق

نقشه حکومت اسلامی داعش

 یک روز پس از اعلام خلافت توسط گروه داعش، دیلی میل نقشه‌ای را منتشر کرد که برنامه پنج ساله داعش برای غلبه جهانی را به تصویر کشیده است!



ناگفته‌هایی از جام‌جهانی/ دلال‌ها در نزدیکی تیم ملی
وطن امروز نوشت: یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی که سبب شد آرامش تیم ملی تا حدودی سلب شود حضور عده‌ای دلال در نزدیکی اردوی تیم ملی بود. نمی‌توان این گروه را با گروه خبرنگاران یکی کرد ولی متاسفانه چند تن از سوءاستفاده‌کنندگان تنها به دنبال منافع شخصی بودند و با مطرح کردن بحث پاداش بازیکنان در محافل خبری تقریبا آرامش را از تیم ربوده بودند.

بحث‌های مربوط به اینکه چرا در همان بازی‌های ابتدایی جام پاداش مورد نظر برای بازیکنان کم است یا اینکه هنوز بازیکنان هیچ پاداشی دریافت نکرده‌اند از بزرگ‌ترین معضلاتی بود که گریبان تیم را گرفته بود. البته اصلی‌ترین ماموریت این دلال‌صفتان پیدا کردن باشگاه برای بازیکنانی بود که در جام‌جهانی می‌درخشیدند. نمونه بارز این بازیکنان "علیرضا حقیقی" بود که حتی در میکس زون نیز از گزند آنها دور نماند. خیلی‌ها اعتقاد داشتند عدم صعود تیم ملی پشت پرده‌ای دارد ولی اینگونه نبود چون قدرت فوتبال ما بیش از این نبود، بماند که اگر بازیکنان و دوستان دور و برشان بیش از آنکه به فکر پاداش باشند به بوسنی فکر کرده و آن را دست‌کم نمی‌گرفتند، حالا شرایط ما فرق می‌کرد.

نکته‌های تاسف‌برانگیز بعضی اوقات آنقدر زیاد می‌شود که جای هیچ حرف و حدیثی باقی نمی‌ماند. یکی از اینها کوتاهی کمیته فرهنگی بود، دست آخر هم نفهمیدیم وظایف کمیته فرهنگی در تورنمنتی مثل جام‌جهانی چیست؟ نکته عذاب‌آور درباره فروش بلیت بازی‌ها به قیمت ۱۵۰ تا ۲۰۰ دلار بین ایرانی‌هایی بود که بلیت بازی نداشتند. واقعا چه کسی باید پاسخگو باشد؟ اگر مدرکی در این باره به شکل مستند باشد کدام مقام مسؤول پاسخگو است؟ البته توزیع پرچم و پیراهن نیز با مسائل و مشکلاتی روبه‌رو بود که قلم از نوشتنش عاجز است!

اسیر داعشی: بکشیدم تا ناهار با رسول‌الله باشم
این تکفیری داعشی رو ساعت 11 میگیرن میگه: منو همین الان بکشید تا برای ناهار پیش رسول‌الله و اصحاب ایشون باشم. سرباز عراقی هم میگه: ساعت 2 می‌کشیمت تا به شستن ظرف‌ها برسی!!!



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار