گزیده‌ای از اخبار فضای مجازی روز؛

واكنش زشت داور صربستانی به اعتراضات كاربران ايرانی در فيسبوك/ سوپرمن ایران کنار سوپرمن آمریکا!/ طبقه دوم کاخ اختصاصی نیاوران تعطیل شد

داعش مسی را به جهاد دعوت کرد، پاداش میلیونی یک مدیر مخابراتی به خودش، آرایش زنان ایرانی سوژه فرانس پرس، و ... از جمله اخبار جذاب بسته خبری 1 تیر است.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران، هر روز شاهد توليد حجم گسترده‌ای از اخبار و گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاری‌ها و پايگاه‌های خبری هستيم كه رصد تمام اين اخبار برای مخاطبان در گرو صرف وقت بالایی است و البته از حوصله آنها نيز خارج؛ برای تسهيل در مرور اين اخبار، تلاش داريم گزيده‌ای از اخبار سياسی سال 92 را در قالب يك بسته خبری در اختيار مخاطبان قرار دهيم.

واكنش زشت داور صربستاني به اعتراضات كاربران ايراني در فيسبوك
"میلوراد مازیچ" داور صربستانی بازی ایران و آرژانتین پس از انتقادات مردم ایران از او عبارات زشتی را در صفحه فیس‌بوک خود درج کرده است. وی در بخشی خطاب به منتقدان ایرانی‌اش که در صفحه فیس‌بوکش اشتباهاتش را به او متذکر شده بودند نوشت: لعنت به همه شماها.

به گزارش انتخاب، وی افزود: من قدرت دارم و شماها ندارید، کاری خواهم کرد که برزیل پیروز جام جهانی شود. این داور صربستانی در بخش دیگری به کنایه نوشته است که قول می‌دهم که دمار از روزگار کشوری که شماها بگویید دربیاورم.

عکس یادگاری حسن روحانی با گروه موسیقی Barobax



باز هم ناداوری!!!



داعش مسی را به جهاد دعوت کرد/ اهدای لقب "امیری آمریکای جنوبی" به مسی از سوی داعش
 به گزارش  تسنیم، گروه تروریستی داعش در شبکه اجتماعی خود برد آرژانتین مقابل ایران را به مسی تبریک گفت و او را به جهاد دعوت کرد. این گروه تروریستی در این پست بیان کرد:



"داعش (این برد را) به مسی تبریک می‌گوید و اورا دعوت می‌کند به پیوستن به صفوف جهاد و لقب "ابو مهداف" را به او می‌دهد و او را به امیری آمریکای جنوبی منصوب می‌کند..."

چند ایرانی در خارج زندانی‌اند؟
به گزارش ایسنا، بر اساس آمار به دست آمده که تاکنون ثبت شده است، تا آبان‌ماه سال 92، 3300 نفر از اتباع کشورمان به جرم قاچاق مواد مخدر، ورود غیر مجاز و ... پشت میله‌های زندان در خارج از کشور به سر می‌برند که رقم پایینی نیست. اما در سال 90، 656 زندانی ایرانی و در سال 91، 700 نفر و در هشت ماه سال 92، 628 نفر زندانی ایرانی به کشور بازگشته‌اند.

در "ترکیه" 459 نفر از شهروندان ایرانی به دلیل حمل موادمخدر، قاچاق انسان، قتل و جعل اسناد در زندان به سر می‌برند. در "امارات متحده عربی" 280 نفر ایرانی به دلیل جرایمی مانند ورود غیرمجاز، قاچاق موادمخدر و کلاهبرداری در زندان به سر می‌برند، در "ترکمنستان" تعداد زندانیان ایرانی 243 نفر است که بیشتر رانندگان ماشین‌های سنگین هستند که به جرم قاچاق موادمخدر، سیگار و حمل داروهای روانگردان در زندان به سر می‌برند.

در "جمهوری آذربایجان" 230 نفر از اتباع ایرانی به دلایل محکومیت قاچاق موادمخدر و ورود غیرمجاز در زندان‌های این کشور به سر می‌برند.
در "عراق" نیز 236 ایرانی در زندان به سر می‌برند که بیشتر آنها متهم به قاچاق موادمخدر هستند. در "کویت" 224 نفر از ایرانیان در زندان به سر می‌برند و اکثر محکومان به دلیل قاچاق موادمخدر وارد زندان شده‌اند. در دیگر کشورهای همسایه ایران، 81 نفر در "قطر"، 52 نفر در "افغانستان"، 25 نفر در "عمان"، 20 نفر در "گرجستان" و 17 نفر در "ارمنستان" همانند موارد مشابه به دلیل قاچاق موادمخدر و قاچاق کالاهای دیگر در زندان به‌سر می‌برند. در "عربستان سعودی" تنها 22 نفر از اتباع ایرانی در زندان به سر می‌برند.

در شرق آسیا، "مالزی" با 242 نفر زندانی ایرانی، بالاترین رقم زندانی ایرانی در حوزه کشورهای این منطقه را دارد که در هشت‌ماهه سال 92، 76 نفر از آنان به اعدام محکوم شده‌اند اما تاکنون حکم اعدامشان اجرا نشده است. در "ژاپن" نیز در هشت ماه سال 92، 223 نفر در زندان‌ به سر می‌برند که جرم بیشترشان قاچاق موادمخدر، سرقت، اقامت غیرمجاز، قتل و زورگیری است اما این رقم تا پایان سال 92، به 300 نفر رسیده است. 172 نفر از شهروندان ایرانی در زندان‌های "تایلند" به سر می‌برند که بیشتر آنان متهم به قاچاق موادمخدر هستند. در "اندونزی" 100 ایرانی در زندان محبوسند که جرم بیشتر آنان قاچاق موادمخدر و اقامت غیرمجاز است.

در "چین" تنها 32 نفر از ایرانیان در زندان‌های چین به سر می‌برند! در میان کشورهای "اروپایی" 485 ایرانی در زندان‌ به سر می‌برند که بر اساس آمار رسمی ثبت‌شده، در یونان 90 نفر و در ایتالیا 40 نفر ایرانی در زندان هستند.  در "قاره آمریکا" تا پایان سال 92، اعلام شده است که تنها 77 ایرانی در زندان‌های کشورهای مختلف قاره آمریکا حضور دارند که 70 نفر آنان در ایالات متحده زندانی‌اند و اکثرا دوتابعیتی یا مقیم آمریکا هستند.

زن‌هایی که امام جماعت می‌شوند
روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: امامت نمازهای جماعت بانوان توسط بانوان در مساجد استان‌های نان چین به امری عادی تبدیل شده است. بانوان مسلمانی که در کسوت امام جماعت مساجد فعالیت می‌کنند، علاوه بر امامت نمازهای بانوان مسلمان، به آموزش احکام و اعتقادات اسلامی در مساجد نیز می‌پردازند.

"گی شایزیا" از بانوان مسلمانی که امامت جماعت‌ بانوان را در یکی از مساجد چین بر عهده دارد، می‌گوید: هنگامی که همه نمازگزاران زن هستند، در کشور چین مشکلی برای امامت نماز توسط بانوان وجود ندارد. هر چند بنا بر آمارهای رسمی حدود ۲۰ میلیون مسلمان در چین زندگی می‌کنند ولی مسلمانان این کشور معتقدند که تعداد مسلمانان چین بین ۶۵ تا ۱۰۰ میلیون نفر است.

ادب ژاپنی‌ها در جام جهانی
تماشاگران ژاپنی پس از پایان بازی، با وجود باخت تیم‌شان، به نظافت محل استقرار خود پرداختند. اعضای تیم ملی ژاپن بعد از پایان بازی، به نشانه تشکر در مقابل تماشاگران خود تعظیم کردند. در این بازی، ژاپن با نتیجه دو بر یک مغلوب ساحل عاج شد. این مسابقه در چارچوب جام جهانی فوتبال 2014 به میزبانی برزیل برگزار شد.



به گزارش عصرایران، تصاویر اقدام تماشاگران ژاپنی در تمیز کردن محل استقرار خود و تعظیم بازیکنان ژاپنی مقابل تماشاگرانشان به طور گسترده در فضای مجازی منتشر شده و تحسین کاربران اینترنتی را برانگیخته است.



عواقب حضور زنان در استادیوم



طبقه دوم کاخ اختصاصی نیاوران تعطیل شد
طبقه دوم کاخ اختصاصی این مجموعه تا پایان هفته جاری تعطیل است و بازدیدکنندگان می توانند در این مدت تنها از طبقه اول دیدن کنند.

به گزارش مهر، طبقه دوم کاخ اختصاصی نیاوران، اتاق خواب و استراحتگاه نيمروزي محمدرضا پهلوی، اتاق آرایش و لباس فرح دیبا و همچنين اتاق‌هاي فرزندان شاه و نديمه‌هايشان را در خود جای داده است. در گوشة شمال شرقي باغ نياوران، بناي کاخ نياوران با مساحتي در حدود 9000 مترمربع در دو طبقه و يک نيم طبقه قرار دارد که در طول 10 سال آخر سلطنت پهلوی دوم و تا واپسین ساعات خروج خانواده پهلوی از کشور محل اصلی سکونت محمدرضا پهلوی و خانواده وی بوده است.

شهاب مرادي و ابراهيم حاتمي كيا در لباس احرام
بولتن نوشت: حجت‌الاسلام و المسلمين شهاب مرادي و ابراهيم حاتمي‌كيا در مسجد شجره



سوپرمن ایران کنار سوپرمن آمریکا!
مشرق نوشت: نشریه دیلی بیست با انتشار یادداشتی درباره همکاری ایران و آمریکا درباره حل مشکل عراق نوشت که قدرت آتش واشنگتن و بازوی سیاسی تهران می‌تواند این مشکل را حل کند. فقط تهران چنین قدرتی دارد که مسئولان کشور عراق را به همکاری با نیروهای آمریکایی راضی کند.



این نشریه در تصویری که برای این یادداشت تهیه کرده است، آواتار ایران و ایالات متحده را به صورت دو سوپرمن طراحی کرده که آواتار ایران پشت سر آمریکا قرار گرفته است. دیلی بیست آرزوی محال حمایت ایران از سیاست‌های آمریکا را در تصویر گنجانده است. تصویر زیر ایران را در حالی نشان می‌دهد که گویی به پشتیبانی از ایالات متحده در حال ورود به میدان مبارزه است.

پاداش میلیونی یک مدیر مخابراتی به خودش
به گزارش دانا، سرپرست شرکت مخابرات یکی از استان‌ها در حالی به این سمت رسید، که هیچ یک از مسئولین استانی در  معارفه وی حضور نداشته و به صورت زیرزمینی مراسم وی برگزار و به سمت جدید منصوب شد. شنیده‌ها حاکی از آن است که این شخص به خاطر پاداش ده میلیونی خود که در ماه اول حضورش در این شرکت دریافت کرده، از سوی مرکز هم مورد تذکر قرار گرفته و این مساله در حال پیگیری و رسیدگی بوده و مدارک آن به مرکز هم ارسال شده است.

این شخص علاوه بر گرفتن پاداش 100 میلیون ریالی خود، یکی از اعضای حزب منحله مشارکت را همه کاره و مشاور عالی خود و با تشکیل تیم حقیقت یاب چالش‌های زیادی را برای همکارانش درست کرده است که باعث نارضایتی بسیاری در طول مدت اندک تصدیش شده است. گفته می‌شود دستور پرداخت این پاداش از سوی خود این شخص برای خودش صادر شده و این دستور در حالی بوده است که این استان یکی از استان‌های زیان ده در مخابرات است. باید خاطرنشان شود که این مبلغ به عنوان پاداش230کارمند این شرکت در طول یک سال کاری است.
 
حضور منوچهر متکی کنگره بین‌المللی سبط النبی (ع)
کنگره بین المللی حضرت امام حسن مجتبی (ع) صبح امروز یکشنبه با حضور حسن روحانی رئیس جمهور در محل سالن اجلاس سران برگزار شد.



حمایت جالب باشگاه چارلتون از تیم ملی ایران
تابناک نوشت: باشگاه "چارلتون اتلتیک"، باشگاه "رضا قوچان‌نژاد"، که این روزها حسابی در حال و هوای جام‌جهانی از تیم ملی ایران و رضا قوچان‌نژاد حمایت می‌کند بعد از بازی زیبای ایران و آرژانتین در صفحه فیسبوک خود از کاربرانش خواسته در صورتی که فکر می‌کنند ایران در بازی برابر آرژانتین مستحق دریافت امتیاز بود این پست را لایک و شِر کنند. تا این لحظه نزدیک به هفت هزار نفر این پست را لایک کرده‌اند و 1500 نفر هم این پست را شِر کردند.




آرایش زنان ایرانی سوژه فرانس پرس/ زنان ایرانی از خواب که بیدار می‌شوند جلوی آیینه می‌ایستند

خبرگزاری فرانسه نوشت: زنان ایرانی با وجود قانون حجاب در این کشور پول زیادی را صرف آراستن و آرایش صورت خود می‌کنند. زنان ایران 38 میلیون نفر از جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهند و ایران هم اکنون در منطقه خاورمیانه پس از عربستان در جایگاه دوم و در جهان در جایگاه هفتم مصرف مواد و لوازم آرایشی قرار دارد.

به گزارش عصر ایران این خبرگزاری می‌نویسد: تینا زرین نام یک طراح لباس 30 ساله ایرانی در این باره می‌گوید که غالب زنان ایرانی هر روز صبح به محض برخاستن از خواب مشغول آرایش می‌شوند، حتی اگر بیمار هم باشند بر این باورند که باید آراسته و آرایش کرده در مجامع عمومی ظاهر شوند. اخیرا کمپانی " لانکوم" فرانسه که یک برند معروف تولید کننده  لوازم آرایشی است با گرفتن یک جشن در هتلی در تهران بازگشت دوباره خود به بازار لوازم آرایشی ایران را جشن گرفت. بر اساس این گزارش پس از تحریم‌های اعمالی آمریکا پس از انقلاب اسلامی در ایران در دهه 1980 هیچ کمپانی تولید لوازم آرایشی آمریکایی در بازار ایران فروش نداشته است.

خبرگزاری فرانسه می‌نویسد : مصرف کنندگان لوازم آرایش در ایران به طور متوسط ماهانه یک ریمل می‌خرند در حالی که آمار خرید زنان فرانسوی یک ریمل در هر 4 ماه است. تنها 40 درصد از حجم بازار مصرفی لوازم آرایشی ایران از سوی توزیع کنندگان رسمی برندهای معروف تامین می‌شود  و 60 درصد باقی از طریق کالاهای قاچاق وارداتی تامین می‌شود.

خبرگزاری فرانسه در ادامه می‌نویسد: در یک کشور تحت تاثیر تحریم‌ها و  مشکلات اقتصادی هر چند تامین و تهیه لوازم آرایشی گران به نظر برسد اما این کار به عنوان مرهمی کوچک برای زنان برای فرار از مشکلات روزمره زندگی‌شان است.
 
سرباز هخامنشی در برزیل
    
در حاشیه دیدار تیم‌های ملی ایران و آرژانتین.


انتهای پیام/

برچسب ها: سیاسی ، باشگاه ، خبرنگاران ، اعتراضات ، کاربران ، فیسبوک ، برزیل ، جام جهانی ، مازیچ ، روحانی ، روزنامه ، شرکت مخابرات ، امام حسن ، اجلاس سران ، چارلتون ، تابناک ، سوژه ، فرانسه ، عصر ایران ، تینا ، ریمل ، سرباز هخامنشی ، شمال شرقی ، سلطنت ، شهاب مرادی ، لباس احرام ، بولتن ، مسجد شجره ، سوپرمن ، مشرق ، واشنگتن ، صویری ، نشریه ، دانا ، حاتمی کیا ، چین ، ساحل عاج ، عصرایران ، بازیکنان ، اینترنتی ، فضای مجازی ، استادیوم ، تعطیل ، نیاوران ، کاخ ، محمدرضا پهلوی ، آرایش ، فرح دیبا ، افغانستان ، گرجستان ، ارمنستان ، عربستان سعودی ، شرق آسیا ، مالزی ، ژاپن ، اعدام ، تایلند ، غیرمجاز ، اروپایی ، قاره آمریکا ، آمریکا ، جمهوری اسلامی ، نماز جماعت ، بانوان ، مساجد ، مسلمانی ، اعتقادات اسلامی ، زندان ، ترکیه ، موادمخدر ، قاچاق ، قتل ، جعل اسناد ، امارات متحده ، کلاهبرداری ، ترکمنستان ، جمهوری آذربایجان ، عراق ، کویت ، عکس یادگاری ، داعش ، تسنیم ، جهاد ، آمریکای جنوبی ، مسی ، آرژانتین ، ابو مهداف ، ایسنا ، اتباع ، صربستان ، نمایندگان ، دادستان تهران ، مسلحانه ، جبهه ملی ، هاشمی رفسنجانی ، حسن روحانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار