بدنبال رشد اقتصادی پایین؛

میزان بیکاری در "فرانسه" بیش از حد انتظار افزایش یافت

"میشل ساپن" وزیر دارایی فرانسه بیان کرد که رشد اقتصادی فرانسه بسیار پایین بوده و نتوانسته مشکل بیکاری را در این کشور حل کند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از فرانس 24، فرانسه در ماه مه امسال از نظر رشد اقتصادی اصلا عملکرد خوبی نداشته است. البته این چیزی بود که "میشل ساپن" وزیر دارایی فرانسه نیز همین پیش‌بینی را کرده بود.

وی در اظهار نظری گفته بود رشد اقتصادی کشور در سه ماهه نخست امسال آنقدر ضعیف بود که نتوانست در کشور اشتغالزایی کند. بر اساس این گزارشی در برخی بخش‌های اقتصادی در سه ماهه نخست امسال هیچ‌گونه رشد اقتصادی را تجربه نکردند.

 نتیجه آن شد که به میزان بیکاری در بین جمعیت فعال کشور در ماه مه امسال 0.7 درصد دیگر افزوده شد و شمار بیکاران کشور به سه میلیون و 388 هزار نفر رسید . این تعداد افراد هیچ گونه فعالیت کاری در این ماه نداشتهاند.

با این حال، وزیر دارایی فرانسه اعلام کرده است به هر قیمتی که شده باشد باید روند اجرای طرح های ریاضت اقتصادی را در کشور ادامه داد.از جمله طرح‌هایی که در چارچوب سیاست ریاضت اقتصادی فرانسه گنجانده شده است کاهش هزینه‌های شرکت‌ها و کاهش هزینه‌های عمومی کشور است.

بر اساس این گزارش، دو طیف جمعیتی بیشتر از هر گروه دیگر دچار بیکاری شده‌اند .یک دسته جوانان هستند که یک پنجم آنها اکنون بیکار هستند. دوم افراد بالای 50 سال هستند که از افزایش بیکاری در کشور بیشترین آسیب را دیده اند.این در حالی است شمار افراد بالای 50 سال در فرانسه به طور مرتب در حال افزایش است.

شمار بیکاران بالای 55 سال در فرانسه در ماه آوریل در مقیاس سالانه یعنی در ماه آوریل سال 2013 تا آوریل سال 2014 با 3.5 درصد افزایش به 11.6 درصد رسید، این در حالی است که پیدا کردن کار برای این طیف از جمعیت فرانسه بسیار دشوار است

نتیجه آنکه شمار بیکاران بالای 55 سال که در دراز مدتی یعنی بیش از یک سال بیکار بوده اند به 74 درصد رسیده است و رقم این شاخص در بین جوانان 30 و 49 درصد نیز حدود 64 درصد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار