مدیرعامل بانک سینا:

مصوبه شورای پول و اعتبار باعث پررنگ شدن "عقود مبادله‌ای" می‌شود

عقود مبادله‌ای در گذشته نرخ سودشان صرفاً محدود به 14 و 15 درصد بود که با اقدام اخیر شورای پول و اعتبار نرخ سود عقود مبادله‌ای به حدود 22 درصد رسید.

کوروش پرویزیان مدیرعامل بانک سینا در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، گفت: در گذشته به علت آنکه نرخ سود عقود مبادله‌ای کم بود این عقود در حال حذف شدن از چرخه نظام بانکی بودند که با مصوبه اخیر شورای پول و اعتبار عقود مبادله‌ای دوباره در چرخه نظام بانکی فعال می‌شود.
 
پروزیان ادامه داد: ارائه محصولات متنوع در شبکه بانکی یک مزیت محسوب می‌شود و به همین علت بازگشت مجدد عقود مبادله‌ای به فعالیت‌های بانکی یک مزیت در ارائه خدمات متنوع بانکی محسوب می‌شود اما در کنار تنوع بخشیدن به فعالیت‌های بانکی محدودیت‌هایی در آن وجود دارد که مهم‌ترین آن گرانتر شدن تأمین منابع مالی موردنیاز خانوارها است.
 
وی ادامه داد: در توافق انجام شده در بین بانک‌ها نرخ سود تسهیلات بانکی برای سپرده‌های یکساله و بالاتر 22 درصد در نظر گرفته شده و شورای پول و اعتبار همان توافق‌نامه را تأیید کرده است.
 
پرویزیان تصریح کرد: کاری که شورای پول و اعتبار انجام داده است اجازه داده که به لحاظ زمانی نرخ‌های مختلف در نظر گرفته شود منتهی این نرخ‌ها باید بر اساس سیاست‌گذاری پولی کشور مبنی بر کاهش نرخ تورم باشد.
 
به همین علت در کنار بحث نرخ سود سپرده‌های بانکی موضوع کاهش نرخ تورم به طور جدی در دستور کار است.
 
مدیرعامل بانک سینا گفت: کاهش ریسک بانک‌ها نیز مورد توجه سیاست‌گذار پولی است به همین منظور مدت زمان محدودی را برای نرخ سود تسهیلات بانکی بر اساس یکساله بودن و یا دو ساله و در نهایت 5 ساله بودن سپرده بانکی در نظر گرفته است.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار