رئیس پژوهشگاه مواد و انرژی خبر داد

تاکید بر نقش مواد و انرژی در توسعه جهان

مواد و انرژی در توسعه جهان می‌تواند تاثیر به سزایی داشته باشد چنانچه در طول زمان میزان و درصد این فناوری در حال افزایش است.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران؛‌ هادوی رئیس پژوهشگاه مواد و انرژی طی سخنرانی در مراسم بزرگداشت چهلمین سالروز تاسیس این پژوهشگاه با اشاره به نقش تحولی مواد و انرژی در توسعه آینده جهان گفت: ما می‌توانیم در بخش فناوری اطلاعات و زیست محیطی گام‌های بزرگی در جهان برداریم. 

وی با اشاره به تاثیر فناوری مواد پیشرفته بر بخش‌های ICT ، انرژی و زیست فناوری، افزود: در طول زمان میزان و درصد این فناوری در حال افزایش است. 

هادوی تصریح کرد: تاثیر مواد پیشرفته به صورت غیر مستقیم نیز در آینده خیلی پر رنگ خواهد بود و هر چه جلوتر می‌رویم این تاثیر بیشتر می‌شود چنانچه پتانسیل بازار جهانی برای مواد پیشرفته در حال افزایش است و مواد و انرژی در دنیا هم نقش تحول گرانه و هم یک بازار امیدوار کننده دارد و ما باید با توجه به این نقش، تلاش بارزی در این زمینه داشته باشیم. 

هادوی اظهار داشت: تاثیر مواد و انرژی در زندگی روزانه مردم و ارتقای شرایط زندگی مشهود بوده و ما می‌بایست استفاده پر واضح‌تری از آن داشته باشیم به طوری که باید انرژی‌های تجدیدپذیر را بکار ببریم تا هر فناوری که داریم را بتوانیم در جاهای مختلف استفاده کنیم. 

وی در ادامه گفت: بیو مواد در بحث ارتقای سلامت مردم بسیار مهم و تاثیر گذار است و فناوری مواد در بخش ICT و ارتباطات، کالاهای مصرفی و حمل ونقل نیز بارز و پر اهمیت می‌باشد و بایستی با داشتن شاخص‌ها و معیارها خودمان را ارتقاء بدهیم. 
 
هادوی در سخنان خود با اشاره به نقش پژوهشگاه در ارتباط با دولت، صنعت و دانشگاه اظهار داشت: این نهادها باید مکمل هم باشند و این اتصال ایجاد شود و فضایی تشکیل شود که نهادهای جدید در این فضای سه بعدی دانش، اجماع و نوآوری شکل بگیرد تا کشور در عرصه تولید و نوآوری به شکوفایی برسد و این در حالی است که پژوهشگاه در زمره این نهادهای جدید قرار می گیرد چنانچه  پژوهشگاه می‌تواند در خدمت به مجموعه کشور نقش کلیدی داشته باشد. 

وی اظهار داشت: همچنین استفاده از شاخص‌های بین المللی با بومی‌سازی در بعضی از شاخص ها در خود ارزیابی تحقیق و توسعه و فناوری کشور، استقرار سیستم مدولاریتی تحقیق، توسعه و نوآوری در نظام استانی کشور‌، رتبه بندی استان‌ها و ایجاد رقابت در راستای جایگاه آنها و داوطلب شدن استان البرز در ارتقای سطح تحقیق، توسعه و نو آوری به عنوان چند پیشنهاد نام برد که می تواند باعث ایفای بهتر نقش پژوهشگاه در جامعه باشد. 

انتهای پیام/
برچسب ها: مواد ، انرژی ، پژوهشگاه ، فناوری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار