تکرار/كارنامه دوستان و دشمنان انقلاب از 22 خرداد تا 22 بهمن

آیت‌الله هاشمی: موسوی پنهان‌کاری کرده است/زاکانی:مرتضوی با دوم‌خردادی‌ها هماهنگ می‌شود

برگ برگ فتنه 88 حاوی در‌س‌هایی آموزنده و عبرت‌انگیز است؛ آشكار‌تر شدن هر‌چه بیشتر نقش ممتاز ولی‌فقیه و رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مد‌ظله)‌ در برون‌رفت از بحران‌سازی براندازان، اثبات عظمت ملت بابصیرت، دین‌مدار و ولایت‌محور ایران، عمق کینه دشمنان ملت و تفكیك صف دوستان انقلاب و نظام از دشمنان آن و... همگی از در‌س‌ها و بركات فتنه 88 است.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، 1388 هم تجديد حياتی برای 13 آبان‌ها و 16 آذر‌ها و 22 بهمن‌ها و هم منشا و مبدا تحولات نوينی چون 22 خرداد و 9 دی بود22.

 خرداد تا 22 بهمن روز شمار 30 سال انقلاب بود. روند حوادث 88 ماهه پس از انتخابات به خوبی نشان داد "تجديد حيات نظام سياسی جمهوری اسلامي ايران" جامع ترين تعبير برای وصف تحولات اين برهه حساس پس از انقلاب است.

گزارش پيش رو يکی از مهم‌ترين روزهای حوادث اين نبرد 8 ماهه( 22 خرداد و 23 خرداد 88) را بررسی کرده است.

چهارشنبه، 13 آبان

 
 پارلمان نیوز نوشت: "اصلاح‌طلبان که در ماه‌های اخیر در قالب جنبش سبز حرکت اجتماعی کم نظیر و فراگیری را آغاز کرده‌اند با حضور در مراسم 13 آبان با اعلام مخلافت با سیاست‌های استعماری و استکباری، مطالبات و دغدغه‌های خود را که بعد از اعلام نتیجه انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری ایجاد شده است بیان کردند، از ساعت 10 صبح از حامیان جنبش سبز در خیابان‌ها و میادین منتهی به خیابان طالقانی که سفارت سابق آمریکا در آنجا قرار داشت حضور یافتند.
 
از همان دقایق ابتدایی، برخوردهای پراکنده‌ای از سوی نیروها پرشکار حاضر با حامیان جنبش سبز صورت گرفت که در نهایت منجر به برخوردهای فیزیکی و گاهی درگیری‌های شدید در برخی نقاط شد. در این تجمعات حامیان جنبش سبز به انتقاد از محمود احمدی‌نژاد و حوادث بعد از انتخابات پرداختند و شعارهایی همچون مرگ بر دیکتاتور، مرگ بر چین، مرگ بر روسیه، ننگ ما ننگ ما صدا و سیمای ما، یا‌حسین میر‌حسین، کروبی زنده باد موسوی پاینده باد، کروبی دستگیر بشه ایران قیامت می‌شه، زندانی سیاسی آزاد باید گرددو... سر دادند.

 از سوي دیگر شنیده شده مهدی کروبی که قرار بود ساعت 10 صبح از میدان هفت تیر و میر حسین موسوی ساعت 11 از تقاطع طالقانی ولیعصر به سمت لانه جاسوسی حرکت کنند بنا به درخواست مقامات امنیتی در تجمع امروز شرکت نکرده اند با این حال برخی خبر از حضور کروبی در خیابان مفتح شمالی دادند.


مردم شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر منافق، مرگ بر دیکتاتور مخملی، هم غزه هم لبنان خط مقدم ماست، و سبز فقط سبز علی، لعنت بر سبز اموی، سر دادند و همچنین تصاویری از  شهیدان مطهری، بهشتی، همت و باکری را نیز به همراه داشتند. از طرف دیگر در حالی که اصلاح طلبان با پشتوانه رسانه‌های بیگانه و با صدور بیانیه‌های متعدد از مدتها پیش برای شرکت در راهپیمایی روز 13 آبان آماده می‌شدند حضور آنها تنها به پایتخت خلاصه شد و در عین حال فتنه گرانی که موفق بر هم زدن مراسم روز 13 آبان نشده بودند، در مواجهه با شعارهای پی در پی مردم به سمت خیابان‌های اطراف جمهوری ایرانی و... با آتش زدن سطل های زباله یا شکستن شیشه برخی اتوبوس‌ها به راه خود ادامه دادند اما در عین حال سیر تجمعات راهپیمایی‌های ماه‌های اخیر حکایت از ریزش شدید پشتوانه‌ای مردمی اصلاح‌طلبان و قرار گرفتن آنها در موضوع اپوزیسیون نظام دارد.

همچنین مهدی کروبی نیز در بین اقلیت اغتشاشگران حاضر  شده بود،‌ پس از حضور مردم خشمگین به سرعت گریخت. یاسر هاشمی رفسنجانی نیز با لباس مبدل در خیابان شهید بهشتی حضور پیدا کرده و به ساماندهی اغتشاشگران پرداخت.
 
ایسنا نوشت: حداد عادل به عنوان سخنران راهپیمایان تهرانی، در بخشی از اظهاراتش اعلام کرد: یکی از کاندیداها عصر روز انتخابات بدون هیج دلیلی منطقی، پیروزی قطعی خود را اعلام و صبح روز بعد بدون هیچ استنادی دروغ تقلب را اعلام کرد ولی در میان این جوسازی‌ها و فشارها آن کسی که مانند امام (ره) از آرای ملت صیانت کرد و برای تقویت بنیاد مردم سالاری دینی زیر بار جنجال آفرینی ها نرفت، مقام معظم رهبری بود.

کروبی در راهپیمایی روز 13 آبان حضور یافت/ ابایی از دستگیری ندارد

 

محمد تقی کروبی، فرزند مهدی کروبی در گفتگو  با رادیو فردا گفت: آقای کروبی مطابق با وعده‌ای که به مردم داده بود، در راهپیمایی روز 13 ابان حضور یافت و به سمت میدان هفت تیر حرکت کرد، اما متاسفانه نیروی انتظامی و بخش‌هایی از نیروهایی که در آنجا حضور داشتند مانع رفتن وی به میدان هفت تیر شدند و درگیری‌هایی نیز صورت گرفت و بر اثر تماس با گاز اشک آور مهدی کروبی تا حدودی دچار ناراحتی پوستی شد.
 
وی همچنین اعلام کرد که کروبی آماده پرداخت هرگونه هزینه‌ای است و ابایی از دستگیری و موارد دیگر نخواهد داشت.
 
وی در پایان تاکید کرد: حادثه امروز از نظر ما تلاش از جهت ترور آقای کروبی بود و هر گونه مسئولیت این امر به عهده مقامات حکومتی است.

 
مسعود رجوی، رئیس گروهک تروریستی مجاهدین خلق( منافقین) با صدور بیانیه‌ای اعلام داشت: در روز قدس مردم ایران به میدان آمدند و گفتند و به روشنی گفتند: نه غزه، نه لبنان جانم فدای ایران یعنی که دجالیت و صدور تروریسم و ارتجاع و نعره‌های " قدس از طریق کربلا" به پشیزی نمی‌ارزد و دیگر اثر ندارد چنین بود که بر سر رژیم خراب شد همه چیز حکایت از یک اعزم فراگیر ملی برای سرنگونی رژیم منفور ولایت و رسیدن به آزادی و حاکمیت ملت دارد مبارک! اعتلای انقلاب دموکراتیک مردم ایران در قیام 13 آبان مبارک!
 
علیرضا مرندی، نمانیده مردم تهران در مجلس هشتم و وزیر بهداشت دولت هاشمی رفسنجانی در گفتگو با بخش خبری 20:30 گفت: تعدادی از افراد که نمادهای سبز رنگ با خود داشتند با چاقو و قمه و سنگ به ماشین ام حمله کردند در این حادثه که در یکی از فرعی‌های منتهی به خیابان مطهری انجام شد ماشین بنده مورد آسیب قرار گرفت و پس از تعقیب و گریز توانستم از دست آشوبگران فرار کنم.

پنج‌شنبه، 14 آبان، رد در حصر بودن میر حسین موسوی در روز  13 آبان
 
حسین کروبی فرزند مهدی کروبی در گفتگو با ایرنا با رد در حصر بودن میر حسین موسوی در روز  13 آبان گفت: ما اطلاع کافی داریم که میر حسین موسوی در حصر نبوده است و تنها نیروی انتظامی در اطراف فرهنگستان هنر حضور داشته است، اما حصری در کار نبوده است به هر حال هر فردی از ویژگی‌های خاصی برخوردار است، چگونه پدر من می‌تواند در راهپیمایی حضور پیدا کند و حصری هم در کار نبوده اما آقای موسوی همیشه در زمان راهپیمایی در حصر هستند؟

شنبه، 30 آبان، انتخابات ریاست جمهوری 2009 ایران یكی از 10 رخداد مهم در زمینه اینترنت قرن 21


میر حسین موسوی در مصاحبه‌ای ویدیوئی با سایت كلمه، درباره اتفاقات رخ داده در 13 آبان و بدبین بودن خود پیرامون لایحه هدفمند سازی یارانه‌ها سخن گفت.

وی در بخشی از این گفتگو اظهار داشت: " گرچه در 13 آبان علیه مردم لشكركشی كردند اما مردم توجه كنند كه هرچه در مقابل آنها خشونت كنند آنها نباید اسیر خشونت واحساسات شوند. برای ما حفظ عقلانیت و خونسردی و پایبندی به اصول و شجاعت ابراز عقاید در جامعه ضروری است."

جمعی از اعضای جهاد دانشگاهی در نامه‌ای سرگشاده خطاب به احمدی نژاد، نسبت به حیات خلوت شدن جهاد دانشگاه برای عده‌ای از اصلاح‌طلبان افراطی و تجهیز برای به دست گرفتن دوباره قدرت هشدار داده و با انتقاد از انتصاب‌ها در این نهاد خواستار رسیدگی رئیس جمهور به این مقوله شدند.

تابناك در خبرهای خود آورد: « انتخابات ریاست جمهوری 2009 ایران یكی از ده رخداد مهمی است كه در زمینه اینترنت قرن 21 رخ داده است.

این مطلب را آكادمی بین‌المللی هنرهای دیجیتالی و علوم اعلام كرده است. به اعتقاد كارشناسان این آكادمی، انتخابات در ایران یكی از رویدادهای مهم اینترنتی قرن بود چرا كه اپوزیسیون ایران كه از نتایج انتخابات رضایت ندارند به طور فعالی برای سازماندهی تظاهرات اعتراض‌آمیز خود از شبكه‌های اجتماعی مانند Twitter، Face Book، و ... استفاده كردند. در پایگاه اینترنتی IADSA خاطر نشان شده كه استفاده از Face Book  و Twitter در این اهداف به حدی موثر بود كه وزارت امور خارجه آمریكا از كمپانی مذكور درخواست كرد كه امور تعمیراتی تعیین شده در آن زمان را به تعویق اندازد چرا كه ممكن بود این برنامه ها باعث اختلال در برنامه های اپوزیسیون ایران شود.»

باز داشتگاه كهریزك اساسا برای اراذل و اوباش ساخته شده بود



فارس نوشت: "علیرضا زاكانی" نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در نشست «فتنه و فرجام» كه از سوی بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق (ع) برگزار شد حضور یافت و گفت: "باز داشتگاه كهریزك اساسا برای اراذل و اوباشی ساخته شده بود كه امكان نگهداری آنها در زندان‌های عادی وجود نداشت.

بنابر گفته‌های هاشمی شاهرودی انتقال متهمان به این بازداشتگاه تنها با دستور مرتضوی ممكن بود و اظهاراتی كه اخیرا وی دراین خصوص داشته را باید فراربه جلو دانست. "

زاكانی افزود: "در این خصوص نامه‌ای به مقام معظم رهبری رسید كه ایشان فورا دستور رسیدگی داده و اعلام كردند كه این افراد را از بازداشتگاه كهریزك برگردانید البته جالب است كه دو سال قبل نیز گروهی از بازداشتگاه كهریزیک بازدید كرده و در گزارش خود اعلام كرده بودند كه اوضاع این بازداشتگاه مساعد نیست و در آن برخوردهای بدی با زندانیان صورت می گیرد و آنها را كتك می زند كه مقام معظم رهبری نیز چهار بار در این مورد دستور داده بودند كه حق زدن زندانیان را ندارند ایشان بعد از دریافت گزارش از كهریزك دستور دادند كه این افراد را از كهریزیك خارج كنند و حتی اگر بازداشتگاه‌های دیگر ظرفیت ندارند، آنها را آزاد كنند."

زاكانی ادامه داد: " مرتضوی یك عنصر نامطلوب است كه به سادگی با دوم خردادی‌ها هماهنگ می‌شود. در مجلس هفتم ما از قوه قضاییه تحقیق و تفحص كردیم اما زمانی كه می‌خواستیم آن را در صحن علنی قرائت كنیم دوم خردادی‌ها در مجلس آبستراكسیون كرده و اجازه قرائت را ندادند. "

زاکانی خطاب به موسوی: در زمان تبلیغات انتخابات به بسیاری از استان‌ها سفر كرده و سخنرانی كردیم كه تو رای نیاوری


زاكانی با بیان اینكه موسوی در آن جلسه حتی یك كلمه حرف درست و حسابی نزد، خاطرنشان كرد: " بنده هم در آن جلسه به موسوی گفتم كه ما در زمان تبلیغات انتخابات به بسیاری از استان‌ها سفر كرده و سخنرانی كردیم كه تو رای نیاوری. اما حالا می گویم كه ما دشمن تو نیستیم. فقط تو را لایق ریاست جمهوری نمی دانستیم و اكنون نیز به دنبال حق هستیم و اگر مطلبی مستند داری، ارائه كن كه ما به دنبال آن برویم."



اظهارات آیت الله هاشمی: موسوی همه حرف‌هایش را نگفته و پنهان كاری كرده است


وی با بیان اینكه در روز بعد از این دیدار به دیدار آیت الله هاشمی رفسنجانی رفتیم، هاشمی اعلام كرد كه موسوی همه حرف‌هایش را به شما نگفته و پنهان كاری كرده است. چون فردای انتخابات خاتمی، موسوی و حسن خمینی به من زنگ زده و ظهر همان روز به دفترم آمدند.

آیت الله هاشمی در همان جلسه گفت كه موسوی جز به ابطال انتخابات قانع نیست و البته موارد دیگری را هم خواهان شده تا دست از اعتراض بردارد. همچنین آیت الله هاشمی گفت كه رضایی به من گفته رای درست در این انتخابات 32 میلیون است و 8 میلیون دیگر ساختگی است."


زاكانی به بخش دیگری از سخنان آیت الله هاشمی در آن دیدار اشاره كرد وگفت: "آیت الله  هاشمی در آن جلسه گفت كه شرایط جامعه سخت شده است و اكنون دانشجویان به جای روحانیت به گروه‌های مرجع جامعه تبدیل شده‌اند. این 3.5 میلیونی كه به خیابان آمده‌اند به خانه‌هایشان بر نمی‌گردند و بهتر است كه خودمان به خواسته‌های آنها عمل كنیم. آیت الله هاشمی در خصوص نامه آتشین خود پیش از انتخابات كه خطاب به مقام معظم رهبری منتشر كرده بود نیز در آن جلسه گفت كه من ابتدا نامه را به آقا دادم اما چون ایشان جواب ندادند بعد از 2 ساعت آن را رسانه ای كردم!"

رضایی با تنظیم نامه‌ای حق نداشته خود را بخشید


زاكانی پیرامون رای محسن رضایی نیز گفت: "بعد از بازشماری آرا مشخص شد كه رای رضایی كمی كمتر از میزان اولیه بود و به همین دلیل رضایی با تنظیم نامه‌ای حق نداشته خود را بخشید. " زاكانی همچنین به دیدار با كروبی و برخی اظهارات وی نیز اشاره كرد و گفت: "كروبی هم بحث تقلب را مطرح كرد و مدعی شد كه در دوره قبل سه، چهار میلیون رای داشته كه در این دوره به سیصد هزار تنزل یافته است. وی در این خصوص چنین استدلال میكرد كه در دوره گذشته در صندوق بجنورد دویست رای داشته كه این رای در این دوره نیز تكرار شده اما در 700 صندوق دیگر تنها چهارصد رای كسب كرده است كه ما اعلام كردیم حاضریم همه هفتصد صندوق را بازشماری كنیم."

یکشنبه، 1 آذر، بیانیه سازمان مجاهدین خلق (منافقین) در آستانه 16 آذر


سازمان مجاهدین خلق (منافقین) با صدور بیانیه‌ای اعلام داشت: "در آستانه 16 آذر روز دانشجو سازمان مجاهدین خلق ایران به تمامی شهیدان دانشجو كه در مجاهدت و مقاومت برای سرنگونی دیكتاتوری‌های شاه و شیخ و برقراری آزادی و حاكمیت مردم جان باخته‌اند درود می‌فرستد و دانشجویان، دانش‌آموزان و همه جوانان مجاهد و مبارز میهن را به یك هفته اعتراض و تظاهرات ضد حكومتی- از دهم تا شانزدهم آذر- فرا می‌خواند.... در تداوم قیام 13 آبان كه با تمركز شعارها علیه ولی فقیه ... نقطه عطفی را در اعتلافی ظفر نمودن انقلاب دموكراتیك مردم ایران رقم زد، برای بزرگداشت 16 آذر به پاخیزید. دانشگاه‌ها و مراكز آموزشی را به عرصه پیكار خجسته آزادی تبدیل كنید. در تظاهرات بر آزادی بلا درنگ دانشجویان و تمامی دستگیر شدگان قیام، تاكید كنید."


(برای دریافت متن کامل گزارش اینجا و اینجا کلیک کنید)

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار