سرقلعه در تذکر شفاهی مطرح کرد

انتقاد از حضور نماینده وزیر امور خارجه کشورمان در مراسم تحلیف حکومت مصر

عضو کمیسیون عمران مجلس با انتقاد از شرکت نماینده وزیر امور خارجه کشورمان در مراسم تحلیف حکومت مصر، گفت: حکومت مصر با کودتا بر سر کار آمده است و شرکت کردن نماینده ایران در چنین مراسمی مغایر با منویات نظام و انقلاب است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، مجید جلیل سرقلعه نماینده مردم لردگان در نشست علنی امروز (سه‌شنبه 27 خرداد) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود خطاب به وزیر امور خارجه اظهار داشت: شرکت در مراسم تحلیف حکومت مصر از سوی نماینده وزیر امور خارجه خلاف منویات انقلاب و نظام بوده چرا که این حکومت با کودتا بر سر کار آمده است.

وی ادامه داد : شرکت کردن نماینده وزیر امور خارجه کشورمان در مراسم تحلیف حکومت مصر اشتباه فاحشی از سوی این وزارتخانه بوده که باید مسئولان آن پاسخگو باشند.

عضو کمیسیون عمران افزود: اگر توضیحات مسئولان وزارت خارجه در خصوص چرایی شرکت در مراسم تحلیف حکومت مصر این باشد که این حکومت با برگزاری انتخابات بر سر کار آمده است بنده اذعان می‌کنم که این انتخابات هم توسط حکومت کودتا اجرا شده و بنابراین خروجی این انتخابات غیرقانونی است و نباید نماینده ایران در این مراسم شرکت می‌کرد.

سرقلعه در تذکر د یگر خود خطاب به هیئت‌رئیسه مجلس گفت: ناوگان حمل و نقل نمایندگان فرسوده بوده و در شان نمایندگان نیست.

وی با بیان اینکه رانندگانی که در ناوگان حمل و نقل مجلس مشغول به کار هستند با بسیاری از آدرس‌های کلان شهر تهران آشنایی ندارند افزود: عدم شناخت نمایندگان از آدرس‌های درون شهری به ایجاد مشکلاتی برای این نمایندگان منجر شده است.

این نماینده مجلس نهم در تذکر دیگری خطاب به وزیر کشور در خصوص به کارگیری بخشداران که طبق بخشنامه باید از نیروهای وزارت کشور انتخاب می‌شدند اشاره کرد و اظهار داشت: در شهرستان‌های کوچک از چنین نیروهایی در بدنه بخشداری‌ها استفاده نشده است.

وی با بیان اینکه اگر شرط استفاده از بخشداران توانمندی و همراهی با دولت است این دلیل بر این نیست که به طور حتم باید از نیروهای وزارت کشور استفاده شود، گفت: متاسفانه ما در حال حاضر در شهرستان‌های حوزه انتخابیه با چنین مشکلاتی مواجه هستیم.

سرقلعه در پایان اظهار امیدواری کرد؛ وزارت کشور در انتصاب بخشداران به توانمندی‌های آنان توجه کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار