وزیر بهداشت در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

بخشی از حقوق پزشکان اورژانس در ازای سختی کار به آن‌ها پرداخته خواهد شد

قاض زاده هاشمی گفت: نباید هیچ کدام از صنوف مختلف به دنبال سهم خواهی باشند و ما با وسواس کامل آنچه را که دولت با هوشمندی اختصاص داده در حوزه سلامت باید آن را هزینه کنیم و امیدواریم بخشی از حقوق پزشکان اورژانس را در ازای سختی کار به آنها پرداخت کنیم.

دکتر قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت در حاشیه بازدید از مرکز اطلاعات اورژانس تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: کار در اورژانس کار بسیار حساس و سختی است و کسانی که به این رشته وارد می‌شوند به دنبال محبت کردن به مردم هستند و ما در مجموعه‌ای هستیم که فشار کار برای همه گروه پزشکی به خصوص پیراپزشکان و رادیولوژیست‌ها خیلی زیاد است ولی اورژانس در این زمینه اولین قدم است که اگر ما در اورژانس درست اقدام کنیم مرگ و میر، معلولیت و آسیب‌های اجتماعی کمتر می‌شود.

وی افزود: در این بخش هر خدمتی که توسط دولت و مجلس انجام شود هزینه محسوب نمی شود و ما امیدواریم دولت و مجلس در این زمینه کمک کننده باشند.

وی اذعان داشت: مجلس در جهت چابک سازی اورژانس‌های کشور کمک کند چرا که اورژانس‌ها سازمان نیستند بخشی از معاونت‌هایی هستند که تحت عنوان معاونت درمان در دانشگاه‌ها ارائه خدمت می‌‌کنند و در عین حال سازمان هایی هستند که همکاری مشترک بین اورژانس کشور، شهرداری، هلال احمر و پلیس را دارند که طراحی نهایی آن انجام شده است.

هاشمی گفت: مجلس مقدمه بخشی از نیازهایی که برای نوسازی ناوگان آمبولانس کشور را ایجاد کرده و ما امیدواریم در بودجه سال آینده به طور خاص به آن توجه شود.

وی ادامه داد: در کمتر از سه ماه چیزی حدود 500 نفر در اورژانس ریزش نیرو داشتند که جایگزین خواهند شد و مربوط به اورژانس تهران ساختمانی است که باید تکمیل شود که این اتفاق خواهد افتاد.

 هاشمی گفت: بحث کارانه‌ها را داریم به خصوص در شهرهای بزرگ و در ستاد بر خلاف شهرهای کوچکتر  چون هیئت امنایی نیستند بیشتر آسیب می‌بینند  و ما الان در خدمت چند نفر از پزشکانی هستیم که به سختی کار می‌کنند و کار آنها حدود 500 ساعت است که در ازای آن یک میلیون و 600 هزار تومان دریافت می‌کنند که از نظر ما واقعا کم است.

قاضی زاده هاشمی گفت: در این شرایط نباید هیچ کدام از صنوف مختلف به دنبال سهم خواهی باشند و ما باید با وسواس کامل آنچه را که دولت با هوشمندی در حوزه سلامت اختصاص داده هزینه کنیم و امیدواریم بخشی از حقوق پزشکان اورژانس را در ازای سختی کار به آنها پرداخت کنیم.

وی افزود: همکاران ما در اورژانس ذره‌ای زیاده خواهی و منفعت در آنها نبود و حداقل حقوقی که می‌خواستند در گروه پزشکی به آنها کم توجهی شد.

وی خاطر نشان کرد: ما نباید رفتاری از خود نشان دهیم تا در نگاه سیاست‌گذاران تاثیر بگذارد در عین حال نیز نباید بی‌توجهی انجام دهیم و در جایی که به دوستان ما در اورژانس فشار وارد می‌شود حتما بازنگری خواهیم کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار