برای نخستین بار در جان صورت گرفت؛

اختراع دستگاه استخراج ترکیبات ضد عفونی کننده از داروهای پزشکی

دستگاه استخراج موثر ضد عفونی کننده آلی از دود‌های پزشکی با منشا گیاهی و جانوری به همت باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان شهر کرد برای نخستین بار در جهان اختراع شد.

مصطفی صائمیان مسئول فرهنگی باشگاه پژوهشگران جوان در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران افزود: برای نخستین بار در جهان با اختراع دستگاهی، ترکیبات آلی حاصل از دودهای پزشکی با منشا گیاهی (اسپندوکلدر) و جانوری (سرگین)، به مایع تبدیل شده و پس از جدا سازی، توسط این دستگاه با کمک تکنیک‌های گاز کاروماتوگرافی متصل به طیف سنج جرمی مورد شناسایی قرار می‌گیرند. این درحالی است که در مرحله‌ی بررسی علمکرد، آثار ترکیبات شیمیایی موثر دود مایع شده بر روی عوامل بیماری‌زا همچون انواع باکتری‌های عفونی و قارچ‌های تک یافته‌ای قرار داده شده و نتایج حاصله، حاکی از خاصیت شگفت انگیز قدرت ضد عفونی کنندگی بالای این ترکیبات شد.

وی ساخت اسپری اسپندوکلدر و سرگین را جهت مصارف پزشکی، از مهمترین دستاوردهای دستگاه اختراع شده بر شمرد و تاکید کرد: رئیس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر کرد از مبتکرین اصلی این اختراع است و از سوی دیگر امروز دودهای پزشکی نقش بسزایی در جامعه پزشکی از طریق درمان بیماری‌های عفونی و سوختگی‌ها، ایجاد موادی با قدرت ضد باکتریایی، ضد قارچی و ضد ویروسی دارند و کاربردشان را به دلیل تاثیرات سریع و ارزان خود در سطحی گسترده در عرصه‌ی علوم پزشکی به اثبات رسانده‌اند.

صائمیان گفت: تاثیر ترکیبات مفید حاصله به مدت 8 ماه به روی زخم‌ها، عفونت‌های قارچی، باکتریایی و امثال آن به ویژه عفونت‌های ریوی بررسی و تایید شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار