عبادی در نطق میان دستور:

پرونده‌های رانت 83 و 650 میلیون یورویی نیاز به بررسی دقیق دارد

نماینده مردم بیرجند گفت: پرونده معروف به رانت 83 میلیون یورویی و پرونده 650 میلیون یورویی نیاز به بررسی دقیق دارد، خطر انحصار در بازار کالاهای اساسی به حدی است که باید نسبت به رانت‌های بسیار کوچک هم حساس بود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، سید محمد باقر عبادی نماینده مردم بیرجند و درمیان و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی امروز در جلسه علنی امروز سه شنبه 20 خرداد در نطق میان دستور خود گفت: امروز تهاجم فرهنگی، تورم، بیکاری و ندانم کاری برخی مسئولان دست در دست هم داده است تا مانع پیشرفت جوانان ما شود؛ ولی جوانان ما هیچ‌گاه روحیه امید، تلاش، خدامحوری و مقاومت را از دست نخواهند داد، اما دولت خدمتگذار به وظایف خود برای جوانان و مردم محروم فکر کند چرا که تورم کمر محرومین را شکسته است.
 
وی افزود: امسال سال فرهنگ است، فرهنگ اسلامی و انقلابی دغدغه ملت عزیز ایران و مقام معظم رهبری و هم‌راستا با قانون اساسی و قوانین اجرایی کشور است، لذا نباید افرادی که در هر منصبی که باشند سخنانی بر زبان جاری کنند که با دغدغه‌های فرهنگی اسلامی و انقلابی ما مغایرت داشته باشد.
 
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: وزارت ارشاد اسلامی، صدا و سیما و سازمان تبلیغات اعلام کنند که نسبت به نهادینه کردن فرهنگ حجاب و عفاف، فرهنگ کار و نظام و قانونگرایی چه کرده‌اند و هم چنین گزارش نسبت به تقویت سبک زندگی اسلامی در جامعه چه انجام داده‌اند، وزیر ارشاد نیز توضیح دهد که آیا آنقدر که در مورد فیس بوک فریاد زده است در مورد فرهنگ اسلامی، انقلابی و سبک زندگی اسلامی، حجاب و عفاف امر به معروف و نهی از منکر سخن گفته است یا خیر؟
 
عبادی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران اظهار داشت: ایران با غرب و آمریکا در حال انجام مذاکرات هسته‌ای است، این را در نظر داشته باشند که آمریکا اگر به زیاده‌خواهی‌های خود در محدود کردن توانمندی‌های صلح آمیز هسته‌ای ادامه دهد ما به عنوان نمایندگان ملت ایران دولت را موظف خواهیم کرد با حجم و سرعت بیشتری نسبت به گذشته همه ظرفیت‌های هسته‌ای را از جمله غنی سازی 20 درصد را فعال کند.
 
وی تاکید کرد: پدیده رانت و مفاسد اقتصادی مطلب دیگری است که بلای بزرگ هر جامعه‌ای بوده، خصوصا برای جامعه و نظام اسلامی ما بسیار شکننده است لذا سران سه قوه، متولیان امور به این مسائل فارغ از نگاه سیاسی و باندی بنگرند، مفاسد اقتصادی را از هر حزب، باند یا جناحی را که باشد به سرعت محاکمه و مجازات کنند.
 
نماینده مردم بیرجند و درمیان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پرونده معروف به رانت 83 میلیون یورویی و پرونده 650 میلیون یورویی نیاز به بررسی دقیق دارد، خطر انحصار در بازار کالاهای اساسی به حدی است که نسبت به رانت‌های بسیار کوچک هم باید حساس بود چه برسد به پرونده‌های بزرگ،‌ لازم است آن چرا دیوان محاسبات تعیین کرده، دادستانی دیوان نیز محکوم و پیگیری کرده و نتیجه آن را به مردم ارائه کند.  
 
عبادی در بخش دیگری از نطق خود خطاب به رئیس‌جمهور اظهار داشت: استان خراسان جنوبی خصوصا شهرستان‌های حوزه انتخابیه‌ام از نظر اقتصاد بسیار محرومند، بی‌آبی، کشاورزان منطقه را مستاصل کرده و 420 روستای استان خراسان جنوبی با تانکرها آب رسانی می‌شوند در حالی که وزارت نیرو هنوز طرح مشخصی برای انتقال آب ارائه نکرده است.
 
وی افزود: سردرگمی وزارت نیرو قابل تحمل نخواهد بود، به وزیر نیرو هشدار می‌دهم که چنانچه نسبت به انتقال آب به استان کوتاهی کند منتظر عواقب آن باشد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.