نادران در تذکر شفاهی:

رسیدگی به پروند رانت خواری 650 میلیون یورویی نباید محدود به چند مصاحبه شود

نماینده مردم تهران گفت: رانت خواری عامل ناامنی اقتصاد کشور است بنابراین باید رسیدگی به پرونده رانت خواری 650 میلیون یورویی به چند مصاحبه محدود نشود و دولت پاسخ قانع کننده‌ای ارائه کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، الیاس نادران نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس در جلسه علنی امروز (یکشنبه 18خرداد) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود ضمن تبریک میلاد حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان و همچنین میلاد حضرت مهدی(عج) گفت: با توجه به برگزاری انتخابات پرشور سوریه و انتخاب بشاراسد با نرخ مشارکت بالا از رئیس جمهور و دستگاه دیپلماسی کشور می‌خواهم که این انتخابات را تبریک و در مراسم تحلیف ریاست جمهوری این کشور شرکت کند.
 
وی افزود: امروز سوریه خط مقدم مقاومت در برابر زیاده‌خواهی های نظام سلطه و رژیم صهیونیستی است.

نادران تصریح کرد: بنا بر اطلاعی که پیدا کردیم هیئت‌وزیران مصوب کرده که حقوق و مزایای 50درصد افزایش یابد، این در حالی است که به استناد بند 10 ماده 68 قانون مدیریت خدمات کشوری این موضوع امکان‌پذیر نیست و این در حالی است که دولت اجازه افزایش 25 درصدی حقوق و مزایای کارکنان را بر اساس توانمندی‌ها و لیاقت‌هایشان دارد.

نماینده مردم تهران ادامه داد: افزایش50 درصدی حقوق تمامی کارکنان دولت بودجه جاری کشور را 10 هزار میلیارد تومان افزایش می‌دهد که این موضوع مغایر با برنامه توسعه و قانون است و دولت پیش‌بینی‌های مالی لازم را برای انجام این کار را در بودجه 93 نکرده است.
 
وی در تذکر دوم خود خطاب به رئیس جمهور اظهار داشت: در حال حاضر "نوبخت" دو شغل معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور و همچنین سرپرستی مدیریت توسعه نیروی انسانی را بر عهده دارد که این موضوع مغایر با قانون اساسی و قانون خدمات مدیریت کشوری است که باید به آن رسیدگی شود.
 
نادران با اشاره به پرونده کرسنت نیز گفت: عنوان می شود براساس مصوبه، رسیدگی به پرونده کرسنت به شورای عالی امنیت ملی سپرده شده، این در حالی است که تا کنون مشخص نشده این مصوبه به امضای مقام معظم رهبری رسیده یا نه، بنابراین باید به موضوع رسیدگی شود و دبیر شورای عالی امنیت ملی ابعاد فساد این پرونده را برای مردم روشن کند و حداقل گزارشی در نشست غیرعلنی مجلس ارائه دهد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس همچنین یادآور شد: رانت خواری عامل ناامنی اقتصاد کشور است بنابراین باید رسیدگی به پرونده رانت خواری 650 میلیون یورویی به چند مصاحبه محدود نشود و دولت پاسخ قانع کننده‌ای ارائه کند.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار