امامی در نطق میان‌دستور:

توجه به تولیدات کشاورزی از راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی است

نماینده مردم گرگان گفت: یکی از راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی توجه به تولیدات کشاورزی است، بدنبال اینکه امام (ره) فرمودند؛ به دنبال اقدام سیاسی باید دنباله‌رو استقلال اقتصادی باشیم و این امر با محوریت کشاورزی اتفاق می‌افتد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران؛ عیسی امامی نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی امروز سه شنبه 20 خرداد در جلسه علنی در نطق میان دستور خود با گرامیداشت اعیاد شعبانیه با مورد خطاب قراردادن رئیس‌جمهور و رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در لحظات پایانی سال 92 سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری به سران سه قوه و همچنین رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ابلاغ شد که چند نکته در این سیاست راهبردی و نقشه راه اقتصاد کشور حائز اهمیت است.
 
وی ادامه داد: در ابتدا ماموریت بی‌درنگ به قوای کشور که قطعا منظور از بی‌درنگی حالت فوق العاده ویژه و آماده باش است، باید تمام ظرفیت خدمت یعنی تشکیل قرارگاه فرماندهی و عملیاتی برای تحقق جهاد اقتصادی شکل بگیرد و همچنین زمانبندی مشخص برای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است.
 
امامی با بیان اینکه سه ماه از زمان ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی گذشته و هنوز قرائت واحدی از سوی سران سه قوه و دست اندرکارانش صورت نگرفته، اظهار داشت: در حال حاضر زمانبندی اجرای این سیاست ها مشخص نشده است. چه کسی مسئول زمانبندی و ناظر بر آن است؟

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در سالروز تشکیل مجلس در دیدار با نمایندگان مجلس فرمودند؛ در منبرهای عمومی یا در جلسات خصوصی مطالبی بیان می‌شود غالبا درست است، اما باید اقدام کرد و به آن عمل نمود، گفت: در حال حاضر وقت عمل است و حرف بس است، بنابراین برای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی باید قوانین لازم و تدوین نقشه راه برای عرصه‌های مختلف صورت بگیرد.

وی اضافه کرد: باید در این راستا یک تلاش وسیع، لازم و کارشناسی از سوی دولت و مجلس برای شناسایی قوانین مزاحم  و بازدارنده  و شناسایی قوانین مورد نیاز به صورت هماهنگ و پیوسته انجام شود.
 
امامی افزود: متاسفانه چنین اتفاقی نیفتاده هرچند  اقدامات پراکنده‌ای وجود دارد و هنوز در این راستا گرفتار روزمرگی وضع قوانین هستیم و صف طولانی طرح‌ها و لوایح  جهت تغییر و اصلاح و ایجاد قوانین جدید که آثار زیان باری دارند وجود دارد.
 
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه برای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی  مجلس برای 6 ماه از روال عادی فعالیت باید خارج شود، تصریح کرد: مجلس باید با فراخوان دولت و مراکز علمی، مرکز پژوهش‌ها و فعالان بخش اقتصادی نسبت به شناسایی قوانین مزاحم، بی فایده و شناسایی قوانین مورد نیاز مطابق ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، هماهنگی لازم را داشته باشد.
 
وی تاکید کرد: نقش‌آفرینی مردم و فعالین اقتصادی با اجرای سیاست‌های ابلاغی اصل 44 قانون اساسی، سیاست‌های اقتصاد مقاومتی محقق خواهد شد.
 
عضو شورای رقابت اضافه کرد: اقتصاد را باید مردمی کرد و به آنان اعتماد نمود و همچنین به حقوق آنها احترام گذاشت تا مردم به مثابه آنکه در صحنه‌های دفاع مقدس مشارکت‌های سیاسی و اجتماعی را از خود نشان دادند، در امر اقتصاد مقاومتی نیز اهتمام و جدیت به خرج دهند.
 
وی با بیان اینکه نامگذاری این عرصه به جهاد مقدس باید حال و هوای کشور نیز جهادی شود گفت: مردان این عرصه نیز همچون مردان جهادی مانند شهید همت‌ها، خرازی‌ها، صیاد شیرازی‌ها و زین‌الدین‌ها همانطور که با طراحی عملیات‌هایی از جزیره مجنون عبور کردند و پل دهنه اروندرود را برای آزادسازی فاو طراحی کردند و با تلاش‌های شبانه روزی و در سرمای 30 درجه زیر صفر ارتفاعات منطقه حلبچه را شکافتند و عملیات والفجر 10 را اجرا کردند، باید رهرو راه آنان باشند.
 
امامی با مورد خطاب قراردادن رئیس‌جمهور گفت: مراقب عزل و نصب‌ها باشید، زیرا خیلی از نیروهای جهادی در حال حاضر آماده خدمت‌اند که می‌توانند دولت را در فضای کنونی یاری کنند، اما متاسفانه دعوت نشدند و چه بسا بعضی از افراد حضور دارند، اما به این تفکر اعتقاد ندارند و قطعا نظر شما نیز اینگونه نیست.
 
این نماینده مجلس با مورد توجه قراردادن مذاکرات اخیر هسته‌ای گفت: باید این مذاکرات ادامه پیدا کند و ما با منطق مورد نظر مقام معظم رهبری در راستای نرمش قهرمانانه این مذاکرات را پیگیری می‌کنیم و در عین حال اعتقاد داریم آمریکا و غربی‌ها قابل اعتماد نبوده و مصالح ما را نمی‌خواهند.
 
وی افزود: امیدوارم مذاکره کنندگان با استعانت از خداوند و با پشتوانه مردم و مسئولین در این امر خطیر سربلند باشند.
 
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس همچنین در تذکری به رئیس جمهور گفت: وی به عنوان مسئول اجرای قانون بودجه سال 93 عزم دولت را باید برای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و ظرفیت منابع بودجه از محل صندوق توسعه ملی، فاینانس، ظرفیت تامین منابع از طریق اوراق مشارکت و اسناد خزانه اسلامی را جزم کند.
 
وی اضافه کرد: فرآیند کار سخت است، دست‌اندرکاران دولتی باید به طور بازدارنده موانع پیش رو را بردارند تا فعالان بخش خصوصی و سایر دستگاه‌های دولتی بتوانند از این ظرفیت‌ها استفاده کنند.
 
این نماینده مجلس همچنین در تذکری به وزیرکشاورزی گفت: یکی از راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی توجه به تولیدات کشاورزی است، بدنبال اینکه امام (ره) فرمودند؛ به دنبال اقدام سیاسی باید دنباله‌رو استقلال اقتصادی باشیم و این امر با محوریت کشاورزی اتفاق می‌افتد.
 
امامی تاکید کرد: استان گلستان با وجود 700 هزار سطح کشت و با تولید 4.3میلیون تن محصولات کشاورزی سهم مهمی در اقتصاد استان و کشور دارد که متاسفانه هنوز اقتصادی نیست، انتظار مردم کشاورز این استان این است که در اسرع وقت مدیریت فنی و اجرایی برای ساماندهی فعالیت کشاورزی استان صورت بگیرد.
 
وی همچنین خاطرنشان کرد: وزیر جهاد کشاورزی به استان گلستان سفر کنند و کشاورزان را از نگرانی‌هایی که با وجود تلاش‌های طاقت‌فرسای زمان کاشت، داشت، برداشت دارند، خارج سازیم.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.