رییس مرکز همکاری‌های فناوری و نوآوری ریاست جمهوری:

رویکرد شرکتهای دانش بنیان باید طبق استانداردهای روز باشد

امیری نیا با اشاره به سهم زیر یک درصدی تحقیق و توسعه از GDP کشور بر بزرگ شدن شرکتهای دانش بنیان تاکید کرد و گفت: رویکردهای شرکتهای دانش بنیان باید بین‌المللی و مطابق با استانداردهای روز دنیا باشد.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران، مهندس امیری‌نیا رییس مرکز همکاری‌های فناوری و نوآوری ریاست جمهوری امروز در مراسم رونمایی از پنج محصول جدید پارک علم و فناوری دانشگاه تهران با اشاره به اینکه باید برای حفظ استقلال کشور در مسیر اقتصاد دانش بنیان حرکت کنیم ؛ اظهار داشت : در این مسیر اگر بخواهیم حقمان  را از اقتصاد دانش بنیان دریافت کنیم باید شرکت‌های دانش بنیان و پارک‌های علم و فناوری نقش خود را در بازار به خوبی ایفاء کنند.

وی گفت: امروز اقتصاد دانش بنیان که در راستای اقتصاد مقاومتی تعریف شده است یک انتخاب نیست بلکه یک الزام به شمار می‌رود.

وی همچنین با اشاره به رتبه هفتم کشور در حوزه نانوتکنولوژی و رتبه بالای 20 کشور ایران در ثبت اختراع همین حوزه اظهار کرد: باید در این بحث به فعال کردن کریدورهای تجاری سازی بیشتر توجه کنیم.

امیری نیا با اشاره به مبادلات 9 میلیارد دلاری کشور ایران با کره جنوبی اذعان داشت :این در حالی است که چهار میلیارد دلار این مبادلات مربوط به واردات است؛ همچنین در تبادلات 40 میلیارد دلاری کشور ایران با چین، 17 تا 18 میلیارد دلار آن واردات است.

 رییس مرکز همکاری‌های فناوری و نوآوری ریاست جمهوری با اشاره به روند رو به رشد تولید فناوری در ایران طی 35 سال گذشته گفت: در برخی تجهیزات های‌ تک همچون نانو توانسته‌ایم موفق عمل کنیم و از تهدیدها و تحریم‌ها، فرصت‌های خوبی را به دست آوریم

 امیری نیا با بیان اینکه با وجود این دستاوردها، شان کشور ایران در توسعه‌ی علم و فناوری باید ارتقاء یابد، خاطرنشان ساخت:امیدواریم روزی برسد که کشور بتواند از طریق اقتصاد دانش بنیان روی پای خود بایستد و  اصل اقتصاد ما بر پایه اقتصاد دانش بنیان بچرخد و مسوولان به محصولات داخلی اعتماد داشته باشند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار