معاون نظارت بانک مرکزی:

اعلام "نرخ سود سپرده ها" نیازمند توافق بین "بانک ها" است

تهرانی فر گفت: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته در آینده ای نزدیک در شورای پول و اعتبار موضوع نرخ سود تسهیلات مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت و نرخی قطعی برای سود تسهیلات اعلام می شود.

حمید تهرانی فر معاون نظارت بانک مرکزی  در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران گفت :نرخ سود سپرده ها با توجه به توافق صورت گرفته بین بانک ها کاهش یافت و ما براساس قانون نمی توانیم سود سپرده ها را به طور قطع اعلام کنیم .
 
وی افزود : برای اعلام نرخ سود سپرده ها نیاز به بررسی و محاسبه سود بانک ها طی یک سال داریم تا بتوانیم ، نرخ سپرده ها را قطعی کنیم .
 
تهرانی‌فر در ادامه گفت: با توجه به توافقات بانک‌ها در خصوص نرخ سود سپرده ها و حمایت بانک مرکزی تاکنون هیچ تصمیمی گرفته نشده است و طبق برنامه ریزی های صورت گرفته در آینده ای نزدیک در شورای پول و اعتبار این موضوع مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت و نرخی قطعی برای سود تسهیلات اعلام می شود.
 
همچنین تهرانی فر در خصوص پروژه های احداثی توسط بانک ها گفت :تاکنون تخلفی از بانک ها در خصوص پروژه های ساختمانی به ما اعلام نشده و اگر هم موردی بوده طبق مشارکت مدنی صورت گرفته به صورتی که بانک در یک سمت و و سازنده در طرفی دیگر قرار دارد و مبنای این مشارکت اعطای تسهیلات بانکی است .
 
وی افزود : ما سپرده های مدت دار ، یک ساله ، دوساله و .... را در بانک داریم که از کانال های خاصی توسط مردم تامین می شود  و از طرفی هم مجراهایی داریم برای مصرف این سپرده ها ، که مشارکت حقوقی یکی از این مجراها است که با خرید سهم و سرمایه گذاری مستقیم به احداث پروژه های عمرانی و ساختمانی می پردازند .
 
در پایان افزود: بانک ها باید مشخص کنند که از چه مسیری مشغول به ساخت و ساز هستند و کاملا شفاف عمل کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار